Ben je op zoek naar emailmarketing tips?
Wanneer je een emaillijst hebt opgebouwd, wil je deze natuurlijk zo snel mogelijk laten groeien en hier zoveel mogelijk resultaten uithalen!
Helaas lopen veel mensen vast met het groeien van hun emaillijst, en besteden ze er nagenoeg geen tijd meer aan. En dat is natuurlijk zonde, aangezien je met e-mailmarketing zoveel kunt bereiken!
En waneer ze een aardige mailinglijst hebben opgebouwd, lukt het veel mensen niet om daar resultaten mee te boeken.
In dit artikel bespreek ik een vijftal emailmarketing tips die er voor zullen gaan zorgen dat je e-maillijst zal groeien als kool, en waarmee je er zult halen!
Inhoudsopgave
Heb je nog geen emaillijst? Dan raad ik aan om mijn artikel over het opbouwen van een e-maillijst eerst te lezen. Hierin vind je alle informatie die je nodig hebt om te beginnen met het opzetten van een e-maillijst.
Welk verdienmodel past het beste bij jou?
Wil je weten welke manier van online geld verdienen bij jou past? Doe mijn test en ontdek het binnen 2 minuten. Doe de test en ontdek het verdienmodel dat bij je past.Tip #1: Geef een gratis e-book/videotraining weg
De nummer één manier om meer mensen op je mailinglijst te krijgen is om daarvoor iets weg te geven. Dat is ook wat ik op de Internet Succes Gids.nl doe. Zoals je kijkt vind je rechtsboven de mogelijkheid om een gratis e-book te downloaden.
Weet je niet hoe je een ebook moet schrijven? Lees dan mijn artikel: Hoe moet ik een ebook schrijven? Alles waar je op moet letten!
Dit gratis e-book kun je direct downloaden, in ruil voor je naam en e-mailadres. Wanneer je die opgeeft en je aanmelding bevestigt, kom je automatisch op mijn e-maillijst te staan en kun je het e-book downloaden.
Mensen willen graag een reden hebben om zich aan te melden voor een mailinglijst. Het oude “blijf op de hoogte” of “meld je aan voor onze nieuwsbrief” werkt dan ook niet meer.
Daarnaast straal je – door iets gratis weg te geven – autoriteit uit.
Wanneer je een gratis e-book aanbied, dan doe je er goed aan om een mooie e-cover te laten maken. Een e-cover is als het ware een soort 3D-weergave van je boek. Als je dit niet zelf kunt, kun je dit het beste uitbesteden. Dit kost hooguit twee tientjes, en daarvoor heb je gewoon een prachtige e-cover waar je jarenlang profijt van zult hebben!
Ook starten met geld verdienen online?
Ik heb een cursus gemaakt waarmee iedereen online geld kan verdienen. Het is mijn #1 verdienmodel en geeft mij nu enorme financiële vrijheid.Bekijk mijn geld verdien cursus en ga direct zelf aan de slag.
Tip #2: Gebruik “verliezers-taal”
Dit is misschien een ietwat rare kop, maar ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten verwoorden.
Wat ik hiermee bedoel is dat je aan de bezoekers duidelijk moet laten maken, dat wanneer ze niet op jouw mailinglijst staan, dat ze dan alles mislopen. Dit kun je bijvoorbeeld als volgt doen:
“Loop niet langer duizenden gratis bezoekers uit Google mis en download direct het gratis e-book.”
Hierin geef je aan dat je dus dankzij het e-book gaat leren hoe je enorm veel gratis bezoekers uit Google kunt krijgen, en deze dus niet meer mis gaat lopen.
Mensen lopen niet graag wat mis, en door in “verliezers-taal” te praten motiveer je mensen om zich aan te melden voor je nieuwsbrief.
Tip #3: Maak gebruik van de juiste kleuren
Wanneer je mensen op je mailinglijst wilt hebben, moet je natuurlijk ook een knop hebben die er voor zorgt dat mensen hun naam en e-mailadres kunnen verzenden; een verzendknop dus.
Voor deze knop kun je verschillende kleuren gebruiken. Je zult er van versteld staan wat een andere kleur teweeg zal brengen voor het aantal nieuwsbrief aanmeldingen!
Zo werkt een ‘veilige kleur’ het beste. Denk hierbij aan groen. Een groene knop straalt veiligheid uit, en zijn mensen sneller geneigd om op te klikken. Een oranje knop werkt over het algemeen ook goed, omdat deze echt ‘call-to-action’ uitstraalt.
Een rode kleur daarentegen werkt weer minder goed, aangezien rood niet echt aanspoort om te klikken. Het is een soort van ‘stop-kleur’.
Maak dus goed gebruik van kleuren en kijk welke kleur het beste voor jouw doelgroep werkt! Het beste is om hier gewoon even mee te spelen.
Tip #4: Bouw een band op
Wanneer mensen zich hebben aangemeld voor je mailinglijst, dan is het natuurlijk belangrijk dat je deze mailinglijst gaat onderhouden. Je moet dus mailings naar je mailinglijst gaan sturen. Wat veel mensen verkeerd doen, is dat ze alleen maar reclamemails sturen.
Dat is natuurlijk geen goede manier om je mailinglijst te onderhouden ;).
Mensen houden namelijk niet van reclame, en zijn sneller geneigd om zich van je nieuwsbrief af te melden wanneer ze alleen maar reclame ontvangen.
Stuur dus waardevolle informatie; informatie waar mensen wat aan hebben. Dit kan van alles zijn. Stuur bijvoorbeeld eens een handige tip die je mailinglijst, of een video met een bepaald onderwerp wat je bespreekt.
Het gaat er om dat je niet alleen maar mails verstuurd waarin je wat probeert te verkopen. Wees waardevol, en bouw een band op.
Meer informatie over hoe je een band met je mailinglijst opbouwt? Lees dan: Hoe bouw je een goede band op met je mailinglijst?
Tip #5: Kies voor interessante onderwerpen
Nog steeds krijg ik regelmatig nieuwsbrieven in mijn mailbox met onderwerpen als “Nieuwsbrief week 3“.
Dit nodigt natuurlijk helemaal niet uit om de nieuwsbrief te openen en eindigt bij mij dan ook vrijwel direct in de prullenbak.
Maak dus mails die een interessant onderwerp hebben. Een voorbeeld hiervoor is:
“%Name%, ik heb wat voor je!“
Hierin verandert ‘%Name%’ natuurlijk naar de naam van de ontvanger. Zo wordt de mail persoonlijk en wordt het aantrekkelijk voor de ontvanger om je mail te openen.
Ten eerste wordt de naam van de ontvanger genoemd, en ten tweede zit er wat voor de ontvanger bij. Natuurlijk kun je niet altijd dit onderwerp gebruiken, maar het gaat er om dat je creatief bent met de onderwerpen van je mails. Zorg er voor dat het mensen nieuwsgierig maakt!
Bonus Emailmarketing Tips:
Na deze 5 tips heb ik nog een aantal bonus tips voor je. Deze tips kun je natuurlijk direct toepassen op jouw mailinglijst.
- Maak je mailings niet te lang. Een paar korte alinea’s is voldoende.
- Maak regelmatig gebruik van enters. Mensen houden niet van lange lappen tekst. Twee korte regels onder elkaar is goed.
- Zet een “PS” in je mail.
- Hou je statistieken nauwlettend in de gaten. Welke mail wordt vaak geopend, en welke niet?
- Stuur minstens één keer per week een mailing.
- Gebruik een mailadres waar mensen ook op kunnen reageren. Wanneer mensen reageren op je mailing, en jij reageert weer terug, dan scoort je helemaal punten.
- Geef goede, waardevolle gratis informatie!
- Verstop nooit je ‘unsubscribe-knop‘
Zo! Nu heb je wel genoeg emailmarketing tips om mee vooruit te kunnen ;).
Heb je nog vragen? Of is iets niet duidelijk? Wil je zelf je emailmarketing tips en/of ervaringen delen?
Dat kan in de reacties hieronder!
Vond je deze tips waardevol? Een like/share wordt zeer gewaardeerd!