In e-mail marketing is het enorm belangrijk dat je een goede band opbouwt met je contacten uit je mailinglijst.

Wanneer je geen goede band opbouwt, zullen mensen niet snel geneigd zijn om van je te kopen en je zult ook zien dat mensen zich zullen gaan uitschrijven voor je mailinglijst.

Dat wil je natuurlijk niet hebben!

Misschien klinkt het als enorm veel werk om een goede band op te bouwen met je contacten. Aan de ene kant is dat ook zo, maar aan de andere kant ook niet.

Maak je e-mails heel persoonlijk

Dit komt doordat je als het ware via massa-communicatie een hele persoonlijke band op kunt bouwen.

Je kunt e-mail marketing namelijk heel persoonlijk maken.

Dit kun je bijvoorbeeld doen door in de onderwerp-regel de voornaam van de ontvanger te gebruiken, en de e-mail te beginnen met ‘Hey %Friend%’, waarin Friend natuurlijk de voornaam is van de ontvanger.

Probeer altijd zo persoonlijk mogelijk te mailen. Ik zeg altijd: mail alsof je naar een vriend mailt.

Hierdoor hou je de ‘drempel’ zo laag mogelijk, en communiceer je op ‘menselijk’ niveau, in plaats van op bedrijfsniveau.

Een band opbouwen door waardevolle content te sturen

Wanneer je regelmatig waardevolle content naar je mailinglijst stuurt, zul je zien dat je contacten je gaat waarderen en dat je écht een goede band op gaat bouwen.

Hierdoor wordt het veel makkelijker om je product(en) te gaan promoten, omdat je mailinglijst je al vertrouwt.

Stuur dan ook regelmatig content waar je mailinglijst écht wat aan heeft.

Vaak denken mensen dat wanneer ze hele goede, waardevolle informatie, gratis naar hun mailinglijst sturen, dat ze dan niks meer kunnen verkopen. Zo is het niet.

Wanneer je mailinglijst al regelmatig super waardevolle content krijgt, gaat je autoriteit status alleen maar omhoog, en zullen mensen uitkijken naar een volgende mail van je.

En “wanneer je gratis informatie al zo goed is, hoe goed moet dan de betaalde informatie wel niet zijn“.

Hoe meer je geeft, hoe meer je ook zal krijgen.

De correcte uitspraak is dan ook niet “the money is in the list“, maar “the money is in the relationship with the list“.

Lees ook: 5 Email marketing tips die je vandaag al kunt toepassen.