3 Tips om je website voor meer geld te verkopen

Je wilt je website verkopen en je hebt hier een potentiële koper voor gevonden.

Het probleem is echter dat de potentiële koper (of kopers) te weinig geld bieden, en jij dus (veel) meer voor je website wilt hebben.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je (veel) meer geld voor je website krijgen dan dat mensen er voor bieden?

In dit artikel geef ik je 3 tips die er voor zullen zorgen dat jij je website voor meer geld zult verkopen.

Waar kun je je website verkopen?

Voordat je verder leest is het waarschijnlijk handig en informatief om te weten waar je je website te koop op kunt zetten.

Hiervoor zijn namelijk speciale website opgericht.

Enkele voorbeelden zijn:

Deze websites hebben behoorlijk wat bezoekers, en hier kun je gratis je website op te koop zetten.

Tip 1: Bespreek de positieve punten van je website

Wanneer je je website te koop zet, is het verstandig om je op de positieve punten van je website te richten.

Vertel bijvoorbeeld over hoeveel maandelijkse bezoekers de website gratis uit Google haalt, en hoeveel maandelijkse inkomsten de website heeft – zonder dat hier al te veel werk in zit.

En hoeveel pagina’s (unieke) content heeft de website? Besef je goed dat dit heel wat geld waard is!

Focus je zo op de positieve punten van je website, dat je er zelf over begint te twijfelen of je de website wel wilt verkopen…

Tip 2: Laat mensen op je website bieden

Een slimme ‘sales tip’ is om mensen op je website te laten bieden.

Wanneer je je website te koop zet op bijvoorbeeld SiteDeals.nl, kun je het topic zo instellen dat mensen een bod kunnen uitbrengen op je website.

Als een geïnteresseerde een bod van (laten we zeggen) 50,- euro heeft geplaatst, en vervolgens wordt dit bod overboden, dan is de eerste bieder sneller geneigd om dit bod te overtreffen.

En zo geld dat natuurlijk ook voor de tweede bieder ;-).

Tip 3: Zorg er voor dat je alle statistieken bij de hand hebt

De potentiële koper vind het enorm belangrijk dat hij of zij de statistieken kan inzien.

Hierdoor kan er namelijk gekeken worden naar hoeveel potentieel de website heeft – iets waarvoor de potentiële koper het natuurlijk allemaal doet!

Zorg er dus altijd voor dat je alle mogelijke statistieken bij de hand hebt, zodat je die kan laten zien.

Denk bijvoorbeeld aan statistieken van Google Analytics, Google Webmaster Tools, Google AdSense en eventueel nog van andere tools die gegevens op je website meten.

Bonus tip: Verkoop je website niet te snel!

Een veelgemaakte beginnersfout is dat verkopers hun website té snel verkopen.

Zo verkopen hun website dan al bij het eerste beste bod wat binnenkomt.

Dat is zonde, want de kans is groot dat de volgende dag een groter bod op je website wordt uitgebracht.

Daarom is het veel beter om – wanneer je een interessant bod hebt gehad – even te wachten voordat je er mee akkoord gaat.

Dit laat ook zien dat je niet ‘wanhopig’ bent om de website te verkopen.

Anyway, succes met het verkopen van je website!

PS: Wil je juist een website kopen? Lees dan: Website kopen? Dit is waar je op moet letten!

1 Reactie

Laat een reactie achter