Een sales page is de pagina waar het dan allemaal moet gebeuren. Via deze pagina ga je je producten verkopen. Het Nederlandse woord voor een sales page is dan natuurlijk ook ‘verkoop pagina’.

Ik weet zeker dat iedereen wel eens een keer op een ouderwetse sales page is gekomen. Je kent het wel; zo’n ellenlange pagina waar maar één ding op is te doen, en dat is op de “Koop nu”-knop klikken.

De reden waarom je deze pagina’s nog steeds tegenkomt is omdat ze simpelweg werken.

Het is dan ook de bedoeling dat je op een sales page maar één ding te doen hebt, en niet afgeleid word.

Door alle afleidende elementen van de website weg te laten (zoals het menu), kan de bezoeker nergens anders op klikken dan de Winkelwagen-knop, en dat is ook de bedoeling van dit soort pagina’s: om niet afgeleid te worden.

Je hebt op een sales page dan ook maar twee mogelijkheden: of je koopt het product, of je verlaat de pagina.

Software om sales pages mee te maken

Je kunt een sale page maken met de volgende software:

Dit is dezelfde software als die ik noem op de pagina waar ik uitleg hoe je opt-in pagina’s kunt maken.

Ook als het gaat om sales pages maken geldt dat ik hiervoor het liefst LeadPages gebruikt.

In LeadPage heb je enorm veel templates die je direct kunt gebruiken en aanpassen. Het mooie van LeadPages vind ik dat je totaal geen technische kennis nodig hebt, en dat je geen enkele regel code aan hoeft te raken.

Je vult simpelweg jouw tekst in, en klaar.

Wanneer je een sales page maakt, let dan goed op dat je werkt volgens de AIDA-formule (Attention, Interest, Desire, Action) werkt.

Begin met een aantrekkelijke headline (krijg de aandacht van de bezoeker), bouw interesse op (vertel je verhaal), laat zien wat jouw product doet en waarom je niet meer zonder zou kunnen (en waarom iedereen dit zou moeten hebben), en laat mensen actie ondernemen door de mogelijkheid te geven om jouw product te kopen.

Lees ook: Wat maakt een goede sales page?