Een goede sales page is ingedeeld volgens de AIDA-formule (Attention, Interest, Desire, Action).

Een goede sales page volgens de AIDA-formule

Wanneer de bezoeker op de sales page komt moet deze eigenlijk direct een goede, headline zijn, waardoor dus de attentie wordt getrokken.

Daarna moet de bezoeker opgezogen worden in het verhaal van de verkoper, en moet de bezoeker zich kunnen identificeren met het verhaal van de verkoper.

Hierdoor wordt er indirect een band opgebouwd.

Vervolgens is het belangrijk dat er verlangen ontstaat. Vertel wat jouw product kan doen, en wat het voor de bezoeker kan betekenen.

Praat niet over wat het product is, maar wat het kan doen (dit is super belangrijk).

Wek het vertrouwen op

Ook beschikt een goede salespage over testimonials. Hierdoor wordt extra vertrouwen opgewekt, en ziet de bezoeker dat het product ook voor andere mensen werkt. Testimonials van andere mensen zijn belangrijker dan verkoopverhalen van de verkoper.

Daarnaast moet een sales page de mogelijke bezwaren van de bezoeker wegnemen. Bezwaren als “dit product gaan niet voor mij werken”, kun je wegnemen door te laten zien dat dit product voor iedereen werkt (dit is natuurlijk ietwat kort door de bocht, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Aan het eind van de sales page moet de bezoeker de mogelijkheid krijgen om ‘in actie te komen’, en dus het product te kopen.

Testimonial voorbeeld.

Hierboven zie je een voorbeeld van een testimonial. Deze testimonial gaat over mijn WordPress videotraining.

Op een goede sales page is er dan ook maar één doel: er voor zorgen dat de bezoeker jouw product koopt.

Ga niet naar andere pagina’s en/of websites linken: de bezoeker moet alleen maar op de “Bestel”-knop kunnen klikken.

Het belangrijkste van een goede sales page is dat er vertrouwen moet ontstaan, en dat de bezoeker zich kan vinden in het verhaal van de verkoper.

Wanneer er vertrouwen ontstaat, en de bezoeker een goed gevoel bij de verkoper krijgt, zal de verkoop sneller plaatsvinden.