Volgens het boek ‘Influence‘ van Robert B. Cialdini hechten mensen enorm veel waarde aan wat andere mensen vinden.

Dit wordt ook wel ‘social proof’ genoemd en is inderdaad ook super belangrijk.

Ga het maar bij jezelf na; hoeveel beslissingen per dag maak jij op basis van wat iemand anders vind?

Bijna iedere beslissing die we nemen wordt genomen op basis van wat onze vrienden, familie of kennissen er van vind.

Maar ook bij het kopen van producten speelt de mening van andere (compleet onbekende) mensen.

Het is dan ook niet voor niks dat op je sales pages vaak testimonials ziet staan.

Wat zijn testimonials?

Testimonials zijn ervaringen van mensen die je product al gekocht hebben.

Klanten vertellen in testimonials dan ook wat ze van je product vinden. Vaak zijn deze testimonials positief, aangezien een verkoper natuurlijk geen negatieve testimonials op zijn website gaat plaatsen.

Testimonial voorbeeld.

Hierboven zie je een voorbeeld van een testimonial. Deze testimonial gaat over mijn WordPress videotraining.

Het effect van testimonials

Testimonials zorgen er voor dat de potentiële klant meer vertrouwen in je product krijgt.

Een testimonial is namelijk een mening van een klant, en laat dus zien dat andere mensen (zoals de klant) wat aan jouw product hebben gehad.

Het laat niet alleen het verhaal van de verkoper zien (die sowieso positief zal zijn), en dus ziet de bezoeker dat ook andere mensen – naast de verkoper – positief zijn.

Wanneer je testimonials ‘gezichten’ meegeeft (zoals een foto en een naam) zul je zien dat het vertrouwen echt enorm zal stijgen, en mensen veel sneller tot kopen overgaan.

Gebruik dus altijd échte testimonials op je sales page. Ze zullen je conversie – zonder twijfel – vergroten.