Een landingspagina is een webpagina waar bezoekers op terecht komen via een zoekopdracht, verwijzing of advertentie.
Vaak is een landingspagina zo opgezet dat er maar één ding te doen is op die pagina, en dat is bijvoorbeeld gegevens achterlaten (laadgeneratie) of een product kopen.
Een goede landingspagina heeft een hoog conversieratio en converteert bezoekers in leads en/of kopers.
Elke goede website heeft een landingspagina
Het is belangrijk om landingspagina’s op jouw website te hebben, wil je een goedlopende internet business opbouwen.
Door een goed converterende landingspagina te hebben, kun je eenvoudig leads verzamelen door een advertentie op te zetten die linkt naar jouw landingspagina.
Bezoekers klikken op de advertentie en komen vervolgens op jouw landingspagina terecht. Hier vullen ze hun naam en e-mailadres in en gaan naar je verkooppagina.
Door email marketing in te zetten kun je deze mensen aansporen om je product te kopen.
Wat maakt een goede landingspagina?
Een landingspagina hebben is één ding, een goede landingspagina maken is weer wat anders.
Hieronder zal ik puntsgewijs opzetten wat de elementen zijn van een goede landingspagina.
- Een goede landingspagina heeft een aantrekkelijke headline
- Een goede landingspagina heeft een duidelijke call to action
- Een goede landingspagina laadt snel
- Een goede landingspagina is mobiel vriendelijk
- Een goede landingspagina geeft weer wat de benefits zijn wanneer iemand zijn/haar gegevens invult
- Een goede landingspagina sluit aan op de advertentie waarvan de bezoeker afkomstig is
Het is altijd verstandig om verschillende landingspagina’s tegenover elkaar op te testen.
Hierdoor kun je kijken welke landingspagina er beter converteert en verhoog je het conversieratio.
Landingspagina maken
Er is verschillende software verkrijgbaar waarmee je landingspagina’s kunt maken.
De software waarmee ik mijn landingspagina’s maak is LeadPages.