Bij copywriting gaat het over het schrijven van teksten.

Als je binnen de internet marketing termen spreekt over copywriting, dan gaat het over de goede verkopende teksten.

Veel mensen zijn in staat om goede verkopende teksten te schrijven, dit kun je doen aan de hand van kennis en technieken. Voor het schrijven van teksten gebruiken veel mensen de AIDA formule, dit zien ze dan als rode draad van de tekst.

Copywriting en AIDA formule

Met de AIDA formule binnen copywriting gaat het over aandacht trekken, belangstelling wekken en vasthouden, interesse omzetten in een verlangen of een voorkeur en dan actie (Attention, Interest, Desire, Action).

Als deze indeling wordt gehanteerd bij een artikel, dan is de kans groter dat je je doel ook bereikt (meer mensen bereiken, interesse wekken en zorgen dat ze gebruik maken van je diensten of een product kopen).

Belang goede copywriting

Wanneer copywriting op de goede manier wordt ingezet, kan het echt naar een hoger niveau worden gebracht.

De conversieratio gaat dan namelijk omhoog. Zorg jij er voor dat je ratio van een salespage van 1% naar 2% gaat, dan is er sprake van een verdubbeling.

Copywriting speelt hierin een belangrijke rol, goede teksten die aanzetten tot actie leiden tot meer verkoop en dus meer winst.

Het optimaal benutten van beperkte ruimten voor teksten is vaak een vak apart.

Bij Google Adwords heb je bijvoorbeeld maar weinig ruimte in de Adwords advertentie, hoe trek je dan je bezoekers?

Een goede tekst moet ervoor zorgen dat het de aandacht trekt van mensen, een korte bondige tekst is vaak beter dan een langdradige tekst.

Consumenten willen meteen zien wat een bedrijf of product hen te bieden heeft, to the point zijn met copywriting kan hierin uitkomst bieden.