Facebook pagina maken, hoe moet dat en waar moet je op letten?

Hoe moet je een Facebook pagina maken?Je kunt er niet meer om heen: Facebook wordt steeds groter en populairder. Ook bedrijven beginnen steeds vaker Facebook in te zetten als communicatiemiddel en plukken daar de vruchten van.

Heb jij nog geen Facebook pagina? Dan raad ik zeker om een Facebook pagina te maken.

Weet je niet hoe je dat moet doen? In dit artikel zal ik je stap voor stap uitleggen hoe je een Facebook pagina moet maken, waarom je dat moet doen en waar je allemaal op moet letten.

Waarom een Facebook pagina maken?

Het is tegenwoordig bijna een ‘must’ als bedrijf om actief te zijn op Facebook. En dat is natuurlijk niet voor niets. Bijna iedereen zit wel op Facebook en hierdoor kun je dus als bedrijf beter ‘zichtbaar’ worden en door veel mensen gezien worden.

Omdat eigenlijk iedereen wel een Facebook account heeft, is je doelgroep dus ook op Facebook te vinden.

Door een Facebook pagina te maken kom je makkelijker in contact met je doelgroep. Daarnaast heeft het maken van een Facebook pagina nog andere voordelen, zoals:

  • Je bedrijf straalt sociale autoriteit uit
  • Via je Facebook pagina zul je meer bezoekers naar je website krijgen
  • Extra inkomsten genereren
  • Mensen zullen zich als ‘Facebook fan’ sterker aan je merk gebonden voelen
  • Indirect zullen mensen sneller aan jouw bedrijf denken als ze iets nodig hebben wat jouw bedrijf aanbied
  • Een grotere naamsbekendheid

Het maken van een Facebook pagina heeft dus vele voordelen ;).

Hoe moet je een Facebook pagina maken?

Een Facebook pagina maken is enorm makkelijk en zo gedaan.

Het enige wat je moet doen is naar de ‘Page Creator‘ gaan, en daar kiezen welk soort Facebook pagina je wilt maken. Hier kun je bijvoorbeeld kiezen uit een ‘Plaatselijk bedrijf’, of een ‘Goed doel’.

Dit zijn de keuzes die je krijgt als je een Facebook pagina aanmaakt

Vervolgens moet je de naam van je Facebook pagina invullen, met nog wat algemene informatie over je pagina.

Als je dat ingevuld hebt, ben je klaar en is je pagina gemaakt.

Waar moet je op letten?

Als je een Facebook pagina gemaakt hebt, is het niet zo dat je achterover kunt leunen en niks meer hoeft te doen. Je moet de pagina natuurlijk nog wel onderhouden en alle informatie zo goed mogelijk invullen.

Hieronder zal ik een aantal tips geven over waar je zo allemaal op moet letten als je Facebook pagina gemaakt is.

  • Voorzie je Facebook pagina van een mooi, passend logo. De juiste grootte voor een Facebook logo is 160 bij 160 pixels
  • Maak een goede omslagfoto voor je Facebook pagina, de juiste grootte hiervoor is 851 bij 315 pixels
  • Vul de informatie en omschrijving van je Facebook pagina zo goed en volledig mogelijk in.
  • Plaats nieuwe berichten op tijden dat je bericht het meest gezien word
  • Vergeet niet om een link naar je website te maken. Zo kunnen bezoekers eenvoudig naar je officiële website.
  • Ga niet elke dag je Facebook fans volspammen met berichten met aanbiedingen of “Kom naar onze winkel”-berichten. Zorg ervoor dat je iets leuks en interessants te melden hebt
  • Een foto scoort! Als je een status update post, upload daar dan altijd een foto bij. De juiste afmetingen hiervoor zijn 402 bij 402 pixels

Handig! Een compleet overzicht van alle social media afmetingen zodat je altijd de juiste grootte voor afbeeldingen gebruikt.

Als je deze tips gebruikt, zul je zien dat je een goed lopende Facebook pagina hebt, waar mensen maar al te graag ‘fan’ van willen worden :).

Heb jij al een Facebook pagina? En heb jij de bovenstaande tips al gebruikt? Of heb je hier nog vragen over? Ik hoor het graag van je in de reacties hieronder!

Laat een reactie achter