5 Handige tips om Hoger in Google te komen

hoger in Google komen in een grafiekHoger in Google komen? Maar weet je niet hoe je dat moet doen? Geen nood! Op deze pagina zal ik je exact vertellen hoe je met je website gratis hoger in Google kunt komen.

Veel mensen laten zich afschrikken door allerlei moeilijke termen, terwijl dat nergens voor nodig is.

Je kunt zonder dat je technische kennis hebt, gratis hoger in Google komen. Het enige wat je nodig hebt, is je gezonde verstand – en dit artikel natuurlijk.

Hieronder zal ik je exact vertellen – en laten zien – hoe je jouw website hoog in de gratis zoekresultaten van Google kunt krijgen. Maar eerst moeten we de ‘basis’ behandelen.

Exclusieve Bonus: Download 35 gratis SEO tips waarmee je gaat voorkomen dat jouw website wegzakt in Google. 100% Gratis download!

Inhoud Hoger in Google komen:

Wat zijn de gratis zoekresultaten van Google?

betaalde en gratis resultaten in Google

De websites die je aan de boven- en zijkant ziet, zijn dus websites die er voor betalen om daar te mogen staan.

De andere websites (in het groene vak) zijn websites die daar gratis staan; de organische zoekresultaten. Staat jouw website op de eerste plaats op een bepaald zoekwoord, dan kun je je voorstellen dat je daar veel bezoekers uit zult halen, en daardoor ook meer verkopen zult halen.

Het is dus veel waard om hoog in de gratis – organische- zoekresultaten van Google te komen.

Google Vriendelijke Website

Kun je niet coderen? Mooi zo!wordpress logo

Ga het dan ook niet zelf proberen en gebruik een kant-en-klaar Content Management Systeem als WordPress. Dit is een gratis systeem om een website mee te bouwen én te beheren.

Het is mega belangrijk dat je gebruik maakt van een Google Vriendelijk CMS (zoals WordPress), aangezien de code van WordPress is geoptimaliseerd voor de zoekmachines, en Google kan dit soort websites makkelijk(er) indexeren.

De basis van een website is enorm belangrijk om hoger in Google te komen. Vanaf de basis gaan we verder bouwen.

Waar wil je op scoren?

Regelmatig krijg ik de volgende mail in mijn mailbox:

“Hey Jacko! Ik wil graag hoog scoren in Google, hoe doe ik dat!?”

Dit is natuurlijk een heel brede vraag (die bijna onmogelijk is om te antwoorden).

Als ik namelijk antwoord met “waarop wil je gevonden worden”, krijg ik vaak terug “op zoveel mogelijk woorden”.

Daar heb je natuurlijk niks aan.

Stel je bent een loodgieter in Groningen en je staat op nummer 1 op het woordje “loodgieter”. Iemand uit Zeeland kan dan wel op jouw website komen, maar hoe groot is de kans dat iemand uit Zeeland een loodgieter uit Groningen gaat inhuren?

Het zal je veel meer opbrengen als je scoort op “loodgieter Groningen”.

Bedenk dus goed voor jezelf op welke relevante zoekwoorden je gevonden wilt worden. Door de Google Zoekwoord Planner te gebruiken kun je zien hoeveel keer er gezocht word op bepaalde termen, om te kijken hoe populair een zoekterm is.

Maak van jouw website de beste in de branche

Google houdt van grote websites. Websites die barsten van informatie en die toonaangevend zijn.

Dat klinkt misschien een beetje overdreven, maar het is wel zo. Het wordt steeds belangrijker om een zogenaamde ‘authority’ website te hebben; een autoriteit op het internet.

Dit doe je dus niet door allerlei losse domeinnamen te registreren en daar websites van te maken waar zo’n drie of vier pagina’s op staan.

Dit doe je wél door regelmatig te bloggen, zodat je website continu voorzien word van nieuwe pagina’s.

Regelmatig bloggen

bloggen icoonGoogle houdt van content. Hoe meer content er op jouw website staat, hoe beter.

En hoe geregelder jij met nieuwe content op je website komt, hoe meer Google van jouw website zal houden.

Het is dan ook echt aan te raden om een blog te beginnen en deze ook regelmatig bij te houden door nieuwe artikelen te schrijven.

Deze artikelen moeten natuurlijk wel met het onderwerp van jouw website te maken hebben. Kijk naar vragen waar jouw doelgroep mee zit, en antwoord die via je blog.

Weet je niet hoe je een goed artikel kunt maken en waar je allemaal rekening mee moet houden? Gebruik deze 5 handige tips om een goed artikel te schrijven.

Maar één pagina per zoekterm

Als je weet op welke zoektermen je gevonden wilt worden, ga dan niet tientallen pagina’s maken voor dezelfde zoekterm.

Maak één pagina per zoekterm en optimaliseer deze pagina voor deze zoekterm.

Artikelen van 1000+ woorden

Maar weinig mensen doen het, en hier kun je dus de concurrentie te slim af mee zijn.

Plaats artikelen van meer dan 1000 woorden. Waar je ‘vroeger’ nog goed kon scoren in Google met artikelen van 300 woorden, zo is dat nu verleden tijd. 

Probeer echt artikelen te schrijven van minimaal 1000 woorden, en maak hier goede, uitgebreide artikelen van. Net als dit artikel. Zoals je ziet is dit geen artikel wat zomaar even in een half uurtje geschreven is, maar zit hier veel tijd en energie in. Op dit moment telt dit artikel al 1700 woorden.

Hoe beter je content is, hoe hoger je gaat scoren in Google.

Pagina’s optimaliseren voor een zoekterm

Als je met een pagina hoger in Google wilt komen, zul je deze moeten optimaliseren per zoekterm.

Voorbeeld: met deze pagina wil ik gevonden worden op ‘hoger in Google‘, en dat is dan ook de zoekterm waarop ik deze pagina optimaliseer.

Dat doe ik aan de hand van de volgende dingen:

Zoekterm aan het begin van de titel

Relevantie is belangrijk. Door de zoekterm (waarop je gevonden wilt worden) aan het begin van de titel te zetten, is de relevantie voor Google (en de bezoeker) groter, en zal je website zeer waarschijnlijk hoger in Google komen.

zoekterm aan het begin van de title tag

Dit geldt natuurlijk ook voor in de Title-tag (die in Google zal verschijnen).

Alleen de zoekterm in de URL

Ook hier geldt: relevantie is belangrijk. Een leuk trucje om hier je voordeel uit te halen is om alleen de zoekterm in je URL te zetten. Dus bijvoorbeeld https://www.jouwwebsite.nl/zoekterm.

Afbeeldingen optimaliseren voor de zoekterm

Google is slim, maar nog niet zo slim dat het kan ‘zien’ wat er op een afbeelding te ‘zien’ is. Hiervoor kun je Google wel helpen door de afbeeldingen voor Google te optimaliseren.

Zoekterm in de META-omschrijving verwerken

Net als in de Title-tag is het belangrijk dat je de zoekterm in je META-omschrijving verwerkt.

zoekterm in de meta omschrijving

De META-omschrijving zijn de twee regels tekst die je onder de URL in de zoekresultaten van Google ziet.

Je kunt de Title-tag en de META-omschrijving overigens via de Yoast SEO Plugin bepalen.

Zoekterm in de tekst laten terugkomen

Natuurlijk moet je de zoekterm ook in de tekst van je artikel terug laten komen.

Pas echter op dat je de zoekterm niet te vaak (en ook niet te weinig) terug laat komen. Een goede ‘keyword density’ (de hoeveelheid je zoekterm in je tekst terug komt) zit tussen de 1 en 3-4 procent.

Zoekterm in koptekst verwerken

Kopteksten zijn niet alleen belangrijk voor de structuur van je pagina (ze maken je pagina overzichtelijk), ze zijn namelijk ook belangrijk voor Google.

Een koptekst geeft namelijk aan hoe ‘belangrijk’ iets is. Als je de zoekterm in een koptekst verwerkt, geeft dat een extra stukje waarde aan de zoekmachines aan.

Doe het echter niet teveel, alleen als het relevant is.

Schrijf korte alinea’s, gebruik witruimte

Op het internet worden over het algemeen teksten niet echt gelezen, maar meer ‘gescanned’.

Bezoekers willen teksten scannen om te kijken of er iets interessants tussen staat. Hierbij kun je de bezoeker helpen, door – net als op deze pagina – korte alinea’s te schrijven, waardoor er veel witruimte ontstaat; wat weer rustig aan het oog is, waardoor de bezoeker niet snel op ‘Vorige’ zal klikken.

Maak direct duidelijk waar de pagina over gaat (word de bezoeker geholpen met zijn/haar probleem?)

Als iemand via Google op je webpagina komt, gaat de bezoeker nooit vanaf boven naar onder lezen.

De bezoeker gaat namelijk eerst ‘scannen’ of deze pagina is wat hij/zij zocht.

Daarom is het belangrijk dat je direct duidelijk maakt waar deze pagina over gaat. Dit kun je doen door de zoekterm zo dicht mogelijk aan het begin van de tekst te zetten, en door een afbeelding te gebruiken die dit weergeeft en bovenin de tekst staat, zoals in dit artikel.

Gebruik je in een tekst een woord wat een focus zoekterm is op een andere pagina in jouw website?

Ga dan intern linken.

Een interne link is een link op een pagina van jouw website, die verwijst naar een andere pagina op jouw website.

Dit is handig voor de bezoekers; zij kunnen – als ze meer willen weten over dit woord – er simpelweg op klikken, en voor Google is het ook goed.

Waardevol zijn

Het meest belangrijke van allemaal: deel waardevolle informatie.

Als je goede, waardevolle informatie deelt, zal de bezoeker jou gaan waarderen, en zal Google dit ook gaan doen.

Exclusieve Bonus: Download nog eens 35 gratis SEO tips waarmee je gaat voorkomen dat jouw website wegzakt in Google. 100% Gratis download!

Neem direct actie!

Gebruik deze tips vandaag nog, en je zult zien dat je binnen een korte tijd een stijging zult zien aan het aantal bezoekers uit Google.

Hoe langer je wacht met het toepassen van deze informatie, hoe langer het zult duren voordat je website omhoog zult gaan in Google, en hoe minder bezoekers je hieruit zult krijgen.

Als je deze 5 tips gelezen hebt, neem dan direct actie en pas deze tips toe.

Succes!

Heb je nog vragen over deze tips? Of wil je graag meer informatie over een bepaalde tip?

Stel je vraag dan in de reacties hieronder!

Geld verdienen door hoog in Google te scoren

Wist je dat je veel geld kunt verdienen doordat je websites hoog in Google kunt laten scoren?

Ik verdien dagelijks mijn geld door het maken van kleine niche sites die ik moeiteloos hoog in Google laat scoren.

Hoe ik dat doe?

Check hier de Affiliate Marketing Revolutie en start vandaag met het verdienen van (veel) geld op het internet.

100 reacties

Laat een reactie achter