Waarom MONSTER content de toekomst van SEO is en blijft

seo toekomstOver de toekomst van SEO is al enorm veel gezegd en geschreven. Om me heen zie ik dan ook dat super veel mensen bezig zijn met hun SEO-strategie, en om deze op de lange termijn vruchtbaar te maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf helemaal niet zo met SEO bezig hou op mijn websites, maar dat mijn websites toch allemaal mega goed ranken in Google.

Dat komt namelijk omdat ik datgene doe wat Google belangrijk vind – hierdoor ranken mijn sites allemaal mega goed, en ben jij ook via Google op deze pagina over de toekomst van SEO terecht gekomen.

Wat mijn ‘geheim’ is, en wat jij moet weten over de toekomst van SEO, zal ik je op deze pagina onthullen.

Wat is SEO nou eigenlijk?

Om de toekomst van SEO goed te kunnen uitleggen en begrijpen, is het belangrijk om eerst de betekenis van wat SEO nou eigenlijk is te vertellen.

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, ofwel, het optimaliseren voor zoekmachines – in dit geval Google.

In principe is SEO dus niks meer en niks minder dan jouw website(s) optimaliseren voor de zoekmachines, zodat de zoekmachines je website goed ‘begrijpen’, en dus ook waarderen en daarvoor belonen met een hoge positie.

Een website die hoog in Google scoort, is namelijk ook een website die (veel) organische bezoekers trekt.

Waarom ‘hoog scoren in Google’ een vaag begrip is

Ik heb het hierboven over ‘een website die hoog scoort in Google’ – maar dat is eigenlijk nog te vaak.

Regelmatig spreek ik mensen die mij vertellen dat ze “hun website hoog willen in Google”, maar als ik dan vraag op welke zoektermen, dan weten ze dat namelijk nog niet eens.

Soms is het nog gekker. Dan vertelt iemand me dat zijn/haar website al hoog scoort in Google. Echter, als ik dan vraag “op welke zoektermen deze site scoort”, dan weten ze dit ook niet, en zeggen ze iets als “dat ik mijn website naam in Google intype, mijn website dan bovenaan scoort”.

Tja, dat is nogal logisch – er is namelijk geen concurrentie op je website/bedrijfsnaam.

Belangrijker is dat je scoort op de zoekresultaten die jou business opbrengen.

Toekomst van SEO is samen te vatten in twee woorden…

… MONSTER artikelen.

Lever waarde. Maak van jouw content de meest uitgebreide en beste content die er op dat onderwerp is te vinden. Content a 1500+ woorden.

Als mensen mij vragen om naar hun site te kijken, en zich afvragen waarom hun site niet goed in Google scoort, zie ik 9 van de 10 keer dat ze twee-drie artikelen van pakweg 300 woorden op hun site hebben.

Nee, dit soort sites en content gaat nooit ranken.

Vraag jezelf eens hardop af waarom Google een site die twee maanden oud is, drie artikelen a 300 woorden bevat, hoger in de Google zou plaatsen dan een site die al jaren bestaat en duizenden pagina’s aan (goede) content heeft?

Google wil de beste zoekmachine ter wereld zijn en blijven, en moet daardoor de beste resultaten naar boven brengen.

Jij zoekt iets op in Google, en wilt het antwoord op je vraag van een betrouwbare bron.

Stel dat jij wilt scoren op de zoekterm ‘hoe verdien je geld op internet?’, dan is het aan jou om de meest uitgebreide, complete pagina te maken over hoe je geld verdient op het internet.

Doe je dat, en blijf continu nieuwe – goede – content toevoegen over uitgebreide zoektermen, dan gaat jouw content scoren in Google.

Breder trekken van content en een merk maken

Monster artikelen bevatten niet alleen tekst, maar worden ook breder getrokken met afbeeldingen, video’s, tweets, Instagram posts en ga zo maar door.

Voor mijn ‘belangrijkste artikelen’ maak ik ook altijd weer video’s, die ik op YouTube plaats. Zo krijg ik via YouTube ook bezoekers, en zet ik de video in het artikel waardoor de content stukken breder getrokken word.

Als het kan voeg ik ook een Facebook/Instagram/Twitter post van mezelf, of een grote speler in de niche.

Afbeeldingen en infographics zijn ook sterke toevoegingen om het een groter geheel te maken.

Google houdt er van als content compleet is.

Content blijven plaatsen en geduld hebben

SEO is niet voor degenen die geen geduld hebben.

SEO is een lange termijn game waar alleen de beste content wint.

Heb jij geduld? En blijf jij elke week trouw nieuwe content plaatsen? Dan ga je winnen en word je daarvoor beloond met hoge(re) posities in Google.

Check de onderstaande video die ik voor je heb opgenomen.

Zoals je ziet heb ik niet echt een ‘geheim’, en zijn de SEO ‘regels’ ook de regels van het leven en business in het algemeen:

  • Wees de beste vorm van jezelf die je kunt zijn
  • Blijf continu doorgaan, no matter what
  • Help anderen (geef waarde)
  • Denk altijd lange termijn – ga niet voor de ‘shortcuts’, want die zijn er niet
  • De beste (content) wint

De toekomst van SEO is dus eigenlijk heel helder, simpel en duidelijk: plaats de beste content die je maar kunt maken.

Een aantal artikelen die je zullen helpen:

  1. Waarom Long Tail SEO belangrijker is dan je denkt
  2. 29 SEO Tips
  3. WordPress SEO

Succes!

Laat een reactie achter