Of je nou een eigen product hebt, of actief bent als affiliate in PayPro, je zult ongetwijfeld wel eens gehoord hebben van de zogenaamde PayPro score.

De PayPro score vind je namelijk in het overzicht van Affiliate Campagnes en wordt door affiliates (en product eigenaren) vaak gebruikt en aangehaald.

Maar wat is de PayPro score nou eigenlijk? En hoe wordt de score nou eigenlijk berekend?

Wat is de PayPro score?

Wanneer je in PayPro inlogt en naar het overzicht in de Affiliate Campagnes gaat, zie je in de meest rechterkolom (van de producten) een score staan.

De PayPro score van de Affiliate Marketing Revolutie

De cijfers in het rode vierkant geven de PayPro score aan.

Ieder product in PayPro begint met een score van 0, maar hoe meer het product verkocht word, hoe hoger de score zal zijn.

Hier zijn echter natuurlijk allerlei factoren aan verbonden.

Hoe wordt de PayPro score berekend?

Niemand – behalve de makers van PayPro – weet eigenlijk hoe de PayPro score wordt berekend en ik kan hier dan ook alleen maar aannames over maken. Dit is wat PayPro er van zegt:

paypro score

Zo lezen we dus dat “hoe meer affiliates een product (succesvol) verkopen, hoe hoger de score is”.

Hierbij is het ook belangrijk dat de affiliate goed beloond word voor een gerealiseerde verkoop.

Kost het gepromote product bijvoorbeeld 67,- euro, en krijgt de affiliate maar 5,- euro per verkoop, dan zal de score niet zo snel oplopen.

Producten met – bijvoorbeeld – een prijs van 67,- euro en een affiliate vergoeding van 40,- euro per verkoop, zullen sneller een hogere score hebben.

Het is echter niet duidelijke welke exacte formule hier achter zit.

Uit eigen ervaring weet ik dat het ook enorm belangrijk is dat je product dagelijks verkocht word (regelmaat) en dat er weinig tot geen refunds plaatsvinden.