Long tail keywords zijn zoektermen die bestaan uit meerdere woorden. Een long tail keyword bestaat uit minimaal drie woorden. 70% van de zoekopdrachten in Google bestaan uit long tail keywords.
Voorbeelden
Ik zal je een aantal voorbeelden van een long tail keyword geven:
Short Tail Keyword:
Google SEO
Long Tail Keyword:
Hoe kan ik mijn website optimaliseren voor Google?
Short Tail Keyword:
iPhone
Long Tail Keyword:
iPhone 6S 128 GB wit kopen
Short Tail Keyword:
Audi
Long Tail Keyword:
Hoe snel kan een Audi R8?
Begrijp je het? Een long tail keyword is veel specifieker.
Minder concurrentie op long tail keywords
In tegenstelling tot short tail keywords is er vaak niet veel concurrentie op long tail keywords in Google. Dat komt omdat deze veel specifieker zijn en er minder op deze exacte long tail keyword gezocht word.
Door de komst van Google Suggest, wat automatisch zoekopdrachten ‘afmaakt’ in Google, wordt het voor gebruikers veel makkelijker om relevante long tail keywords te gebruiken.
Long tail keywords is een vorm van long tail SEO.