PPV is een afreken methode waarmee er per weergave betaald word. PPV staat voor Pay Per View (Betalen Per Weergave).

Stel dat jij een advertentie op een website wilt plaatsen en je kiest voor PPV als afreken methode. Je kunt dan afspreken dat je 1000 weergaven wilt en je hier een vast bedrag voor betaald. Dit houdt in dat je advertentie 1000 keer weergegeven word voor het bedrag wat je hebt afgesproken.

Je betaald dan niet extra als iemand die je advertentie heeft gezien ook daadwerkelijk op je advertentie heeft geklikt.

Nadeel van PPV

Het nadeel van PPV is dat je niet altijd zeker weet dat wanneer de advertentie is ingeladen door de bezoeker, de advertentie ook daadwerkelijk gezien is.

Het oog van de bezoeker kan namelijk wel helemaal ergens anders op de webpagina zijn en hoeft de advertentie dus niet per sé echt te zien.

Je betaald dan wel voor deze weergave, maar hebt er eigenlijk helemaal niks aan.

Een oplossing hiervoor zou zijn PPC (Pay Per Click) waarmee je pas betaald wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.

Mailinglijst bouwen met PPV

Bas heeft een artikel geschreven voor Internet Succes Gids.nl waarin hij vertelt hoe hij een mailinglijst opbouwt door PPV in te zetten.

Lees hier zijn artikel: Inleiding PPV: Een empirist bouwen doormiddel van PPV.