De BANT-approach staat voor Budget, Authority, Need and Timing. Met de BANT-approach wordt vastgesteld hoe de kwaliteit van de leads is.
Budget: Hier wordt gekeken of de lead wel voldoende budget heeft om het product aan te schaffen. Wanneer er van te voren wordt vastgesteld dat de lead niet het beschikbare budget heeft, valt er natuurlijk niet veel te verkopen.
Authority: Nu wordt er gekeken of de lead wel bevoegd is om de beslissing te nemen om het product of de dienst aan te schaffen. Wanneer de lead niet beslissing bevoegd is, is het misschien een beter idee om iemand anders uit het bedrijf te spreken.
Need: Heeft de lead wel genoeg behoefte aan het product of de dienst? Wanneer de behoefte niet groot genoeg is, en de lead dus eigenlijk niet wil, is het misschien niet zo verstandig om veel tijd in deze lead te steken.
Timing: Is dit wel het juiste moment voor de lead om aan jouw product/dienst te beginnen? Heeft de lead nog afspraken met andere leveranciers? Of is dit juist het perfecte moment voor de lead om met jouw product of dienst te beginnen.
Met de BANT-approach behandel je deze zaken dus al vooraf en weet je zeker dat je te maken hebt met kwalitatief hoge leads.