Een squeeze page is een pagina met maar één doel en dat is (naam en) mailadressen verzamelen. Op een squeeze page heeft de bezoekers dan eigenlijk maar twee keuzes: de website verlaten, of zijn of haar gegevens achterlaten.

Dit is een voorbeeld van een typische squeeze page:

squeeze page voorbeeld

Squeeze page: gericht op conversie

Het doel van een squeeze page is simpelweg om leads te verzamelen, niets meer, en niets minder.

Hierdoor is een squeeze page ook zo kaal mogelijk, en bevat een squeeze page vaak geen menu, of andere knoppen en links. Het enige wat je op een squeeze page kunt doen is gegevens achterlaten, waarna je naar een volgende pagina gaat.

Een squeeze page is dus echt gericht op conversie.

Conversies meten en optimaliseren

Wanneer je een squeeze page hebt, wil je natuurlijk zo veel mogelijk leads scoren. Hiervoor moet je je squeeze page optimaliseren, zodat de conversie zo hoog mogelijk is.

Hiervoor kun je gaan splittesten, en twee squeeze pagina’s tegenop elkaar testen.

Zo kun je zien welke pagina er beter converteert en kun je daar op verder bouwen.