Hoe goedkoop vaak duurkoop is, en hoe ik daar tienduizenden euro’s mee heb gewonnen

In 2014 had ik een artikel geschreven over Sharepay. Sharepay zou de concurrentie aangaan met PayPro, en veel (bekende) internet marketeers maakten de overstap.

De reden dat veel marketeers toen overstapten was omdat de prijzen van Sharepay goedkoper waren dan die van PayPro. Ik weet het niet meer precies, maar per transactie (dus verkoop) scheelde het een paar cent.

Daarnaast was de regelgeving in Sharepay iets losser, en maakte de kwaliteit van het product niet zo uit.

Anyway! Veel marketeers stapten dus uit op Sharepay, omdat ze dachten bij Sharepay beter – en goedkoper – af te zijn…

… en ik werd voor gek verklaard dat ik niet meeging.

Goedkoop = duurkoop

Collega marketeers riepen constant dat ik ook naar Sharepay moest gaan, maar dat deed ik niet. In mijn ogen moest Sharepay zich eerst maar eens bewijzen.

Kijk, iets beginnen is simpel; je kunt al snel beter zijn dan een bestaand en bewezen bedrijf. Maar om het vol te houden, is iets anders.

Mensen die me een beetje kennen weten dat ik van stabiliteit en consistentie houd. Om dan in één keer al mijn producten om te zetten naar Sharepay, zou niet passen.

Daarom besloot ik eerst de kat uit de boom te kijken en te wachten. Ik heb toen wel heel even een product op Sharepay gehad, maar had al snel door dat ik niet geassocieerd wilde worden met de andere producten die op Sharepay te vinden waren. Daarom besloot ik daar al snel weer mee te stoppen.

Naarmate de tijd verstreek hoorde ik niet meer zoveel over Sharepay. Mensen waren niet meer zo enthousiast, en betalingen/abonnementen leken niet altijd goed te gaan. Daarnaast werd de support minder, en waren er nog veel bugs.

Ik ben er dan ook niet echt mee verder gegaan, en Sharepay ging voor mij dan ook een beetje in de vergetelheid.

Tot een paar weken geleden.

Geld kwijt

Ik hoorde dat Sharepay gestopt was. Dit ging eerlijk gezegd bij mij het ene oor in en het andere oor uit, maar pasgeleden hoorde ik er weer iemand over. Ik besloot toen naar de website van Sharepay te gaan, en zag inderdaad dat ze gestopt waren.

Na wat verder onderzoek gedaan te hebben, hoorde ik van verschillende mensen dat ze nog geld op hun Sharepay rekening hadden, en dat ze daar dus niet meer bij konden en dat ze met geen mogelijkheid contact met Sharepay konden opnemen, en dus ook niet aan hun geld konden komen.

Niet alleen de producten die op Sharepay waren te vinden, hadden hadden iets ‘shady’, maar dus ook Sharepay zelf.

Hoe het is afgelopen, weet ik niet, maar als ik zo het één en ander hoor, zijn er dus best wat mensen het geld wat ze als opneembaar hadden in Sharepay, kwijt.

Waarom ik dit verhaal deel?

Simpel: goedkoop is vaak duurkoop.

Veel mensen die van PayPro overstapten deden dat omdat Sharepay een stukje goedkoper was, omdat ze wat losser met de regels waren, omdat ze nieuw waren.

PayPro werd door die mensen afgeschilderd als ‘ouderwets’, en ‘duur’. Echter, nu we een paar jaar verder zijn, is PayPro nog steeds een stabiele en betrouwbare business waar ik elke dag mijn verkopen aan toe vertrouw.

Ik wil eerst dat diensten zich bewijzen, dat ze laten zien dat ze op lange(re) termijn nog steeds beter zijn.

Again, het is makkelijk om iets even te beginnen, maar om het op de lange termijn vol te houden, is weer wat anders.

Ik vind het echt niet erg om iets duurder te zijn, en iets meer te betalen voor iets wat goed werkt, en waar ik op kan vertrouwen. Stel je eens voor dat ik gelijk helemaal overslag van PayPro naar Sharepay was overgestapt. Dan had ik daar (tien)duizenden euro’s op gehad, die ik niet kon opnemen en die ik dus kwijt was. Daarnaast had ik al mijn incasso’s opnieuw moeten opbouwen.

Blijf bouwen aan een stabiele basis.

Verander niet tien keer van idee.

Spring niet van het ene naar het andere. Zeker niet als je met bedrijven in zee gaat, is het (voor mij dan) zeer belangrijk dat zij zichzelf eerst bewezen hebben.

Lange termijn visie

Een ander voorbeeld.

Een jaar geleden werd ik door een internet marketeer benaderd om zijn product te gebruiken en de promoten in de Affiliate Marketing Revolutie.

Commissies lagen hoog, en ik weet zeker dat ik daar behoorlijk wat geld mee kon verdienen.

Ik twijfelde alleen aan zijn business houding, en wist ook dat hij vaak van het ene naar het andere springt.

Ik zoek mensen en samenwerkingen om op de lange termijn mee samen te werken.

Het product wat ik kon promoten was nog maar een paar weken oud. Het liep goed, en was veelbelovend.

Ik zei dat ik het best wilde promoten, maar pas als het een bewezen funnel had, en wat zich ook op lange termijn bewezen had. Opnieuw: in een maand iets opbouwen en lanceren is leuk, maar kun je het ook op de lange termijn volhouden?

Na een paar weken bestond het product niet meer.

Stel je voor dat ik het product in mijn Affiliate Marketing Revolutie had meegenomen… dan had dit ten eerste een negatieve invloed op de AMR, en ten tweede had ik alle video’s weer opnieuw kunnen opnemen. Niet tof.

Kies goed de mensen en bedrijven uit waarmee je gaat samenwerken.

Denken zij ook lange termijn, zoals jij?

Hebben ze zich al bewezen?

Denk daar goed over na.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!

Laat een reactie achter