Email marketing is niet meer weg te denken uit mijn business. Ik denk dat 99% van mijn winst, uit mijn email marketing komt.

Hierin is het natuurlijk mega belangrijk dat je een goede open rate op je mailings hebt. Want hoe meer mensen je mailings openen, hoe meer geld je er mee kunt verdienen.

Maar wat is nou eigenlijk een goed open rate percentage? Op deze pagina zal ik je er van alles over vertellen!

Goed open rate percentage?

Laat ik vooropstellen dat de wereld van internet marketing continu aan het veranderen is.

Waar je ‘vroeger’ nog makkelijk een open rate percentage van 40% kon halen, zo is dat tegenwoordig flink verandert.

Een goed/gemiddeld open-rate percentage hangt tegenwoordig – anno 2018 – op pakweg 25-30%.

Je open rate is natuurlijk wel afhankelijk van wat elementen.

Waarom is een open rate percentage zo verschillend?

Je open rate is verschillend door een aantal verschillende factoren.

Denk aan de onderstaande:

  • De markt waarin je inzit
  • Zijn het ‘onbekende’ leads of zijn het klanten?
  • Het onderwerp van je mailings
  • Naar hoeveel mensen je een mailing verstuurt
  • Hoe ‘warm’ de ontvangers zijn
  • Je mailgeschiedenis – spam verstuurd?

Hoger open rate met Facebook marketing?

Ik zal er niet om liegen; de open rates van mijn mailings liggen lager als een paar jaar geleden.

Dat neemt niet weg dat email marketing nog steeds een mega belangrijk onderdeel van mijn business is. Ik ben echter wel gaan kijken naar ‘vervangende’ marketing.

Hierbij kwam ik uit op Facebook Messenger bots. Hiermee haal ik tot nu toe een mega hoge open rate, waarmee een open-rate van 90% geen uitzondering is.

Je leest er meer over in dit artikel: Facebook Messenger Bots: 80% open rate in 24 uur!