Waarom je altijd een exit pop-up op je landingpagina pagina moet plaatsen

Exit pop-up voorbeeldIk weet het: een exit pop-up kan super irritant zijn.

Toch raad ik aan om er één op je landingpagina pagina te plaatsen.

Een exit pop-up kan er namelijk voor zorgen dat mensen die normaal gesproken niet in zouden gaan op je ‘offer’, dit alsnog doen.

Door het toepassen van een “irritante” exit pop-up heb ik leads verzameld (en verkopen gerealiseerd) die ik normaal gesproken niet zou hebben. En dat is toch mooi meegenomen lijkt me ;-).

In dit artikel zal ik je exact vertellen wat een exit pop-up is en hoe je deze op de juiste manier kunt gebruiken.

Wat is een exit pop-up?

Voordat ik ga vertellen hoe je een exit pop-up op de juiste manier kunt toepassen, zal ik eerst even bespreken wat een exit pop-up nou eigenlijk is.

Een exit pop-up is als het ware een venstertje wat verschijnt wanneer je een bepaalde pagina wilt verlaten.

Je kunt het wel: je gaat met je muis naar het kruisje in je browser toe, en er verschijnt ineens een pop-up.

Dat is een exit pop-up.

Veel mensen vinden het irritant, maar het werkt wel.

Waarom moet je een exit pop-up gebruiken?

Mensen die de exit pop-up komen te zien, zouden normaal gesproken niet ingaan op jouw offer.

Hierdoor zou je deze mensen dus nooit meer terugzien, en geen gegevens meer kunnen verzamelen (als ze niet nog een keer naar je offer komen, natuurlijk).

Door een exit pop-up te plaatsen, kun je hun gedachte veranderen, waardoor je alsnog hun gegevens kunt verzamelen.

Elke conversie hierop is – in mijn ogen – mooi meegenomen. Anders waren ze van je landingspagina (opt-in pagina of sales pagina) weggegaan en had je er niks meer aan gehad!

Bekijk de video hieronder waarin ik hier dieper op in ga.

Het moge dus wel duidelijk zijn waarom je een exit pop-up moet gebruiken.

Hoe gebruik je een exit pop-up op de JUISTE manier?

Wanneer ik op websites een exit pop-up zie, ga ik hier negen van de tien keer niet op in.

Dat komt doordat de meeste exit pop-ups geen extra waarde bieden.

Ze ‘zeggen’ dan iets als:

“STOP! Ga niet weg! Je begaat een grote fout! Blijf op deze pagina!”

Hierdoor wil ik juist extra snel van de pagina.

Wanneer je echter iets waardevols aanbied, zullen mensen sneller geneigd zijn om op je ‘offer’ in te gaan.

In het voorbeeld hierboven geef ik de mogelijkheid om een gratis .PDF bestand te downloaden; iets wat je op de oorspronkelijke landingspagina niet bent tegengekomen.

Hierdoor creëer ik dus extra waarde, en dat resulteert in een conversie van 14%.

Geef dus altijd iets extra’s, iets waardevols. Iets waar de bezoeker wat aan heeft. Je zult zien dat mensen het waarderen en zich alsnog aanmelden.

Succes!

Heb je nog vragen of is iets niet duidelijk? Laat dan even hieronder een reactie achter!

Laat een reactie achter