Affiliate Marketing Fase #2: Content maken en bezoekers krijgen

Super vet om te zien dat het eerste artikel uit de casestudie zo hard is gegaan. In Analytics zag ik mega veel bezoekers via het forum en Facebook/LinkedIn, dus dat geeft wel aan dat dit content is waar veel interesse in is.

In de afgelopen dagen ben ik wat bezig geweest met de site uit de casestudy. In dit artikel wil ik je vertellen wat ik de afgelopen twee dagen heb gedaan, en wat ik de komende dagen/weken ga doen.

In principe is het allemaal niet zo heel spannend – affiliate marketing is tenslotte erg makkelijk – maar ik denk dat iedereen er wel wat van kan leren.

Achter de schermen

Even wat kleine puntjes die ik aan de site heb aangepast en toegepast nadat ik de website had live gezet:

  • Verbonden met Google Analytics
  • Verzonden naar Google Webmaster Tools
  • Permalink structuur op de berichtnaam gezet
  • Content aangemaakt voor de homepage en twee blogberichten

That’s it.

Video

Geen zin om de onderstaande tekst te lezen? Bekijk dan de video hieronder.

Relevante content maken

Als je naar hetinkomenvan.nl gaat, zie je dat ik twee blog berichten hebt gemaakt.

Eén blog over het inkomen van Enzo Knol, en één blog over het inkomen van Max Verstappen.

Screenshot uit de eerste blog op de nieuwe affiliate site – uit de casestudy.

Wat ik dus wil gaan doen is alleen maar content over het inkomen van beroemde mensen én over het salaris van beroepen plaatsen. Op die manier wil ik op veel belangrijke en relevante termen hoog in Google scoren; om zo mensen lekker te maken om “ook veel geld te verdienen” met de Affiliate Marketing Revolutie.

Ik heb hier nog niet echt marktonderzoek voor gedaan, omdat ik vanaf Internet Succes Gids.nl weet dat er op deze termen veel gezocht word.

SEO content maken en tussenkopjes

Alle bezoekers moeten dus via de organische resultaten van Google komen. Dat is hoe ik met al mijn websites bezoekers scoor, en zal dus voor hetinkomenvan.nl niet anders zijn.

Hiervoor moet ik dus (regelmatig) goede en relevante content maken, die qua SEO goed in elkaar zit.

Zoals je op het artikel over het inkomen van Enzo Knol kunt zien, heb ik relevante termen als kopteksten gebruikt.

Zo heb ik een kopje over het salaris van Enzo Knol, zijn inkomen en zijn vermogen.

relevante zoektermen google

Ook in het artikel over het inkomen van Max Verstappen ben ik in Google gaan kijken waar mensen nog meer op zoeken naast het inkomen van Max. Zo zag ik dat mensen ook nieuwsgierig zijn naar het huis van Max, en heb ik hier dus ook een alinea over meegepakt.

De volgende stappen

Wat ik nu ga doen is eigenlijk helemaal niet spannend.

Ik ga simpelweg elke week één of twee artikelen maken. Ik ga via tools als SEMRush en – gewoon – Google op zoek naar termen waar qua inkomen veel op word gezocht.

Hier maak ik dan artikelen over. Af en toe doe ik een interne link. Bijvoorbeeld als ik een artikel over het inkomen van YouTuber Kwebbelkop schrijf, zal ik hier ook een link naar het artikel over het inkomen van Enzo Knol plaatsen (relevantie).

Uiteindelijk zal ik ook wat affiliate links plaatsen als ik wat meer bezoekers heb.

Het zal wel een tijdje duren voordat ik weer een nieuw artikel in deze casestudie reeks zal plaatsen; pas wanneer er iets te melden valt qua statistieken. In de tussentijd blijf ik dus gewoon content toevoegen op de manier hoe ik de eerste twee artikelen heb geschreven, en op de manier hoe ik hierboven heb vertelt.

In principe stelt het dus allemaal niet zoveel voor, maar moet je geduld hebben en in het grotere geheel kijken.

Ik weet zeker dat als ik dit een jaar volhou, hier behoorlijk wat bezoekers en dus ook inkomsten kan realiseren.

Ik hou je op de hoogte!

Laat een reactie achter