Affiliate Marketing Casestudie

Hoe ijzersterke reviews voor pure winst zorgen

Gemiddelde leestijd: 7 minuten

Met zo’n 150.000 bezoekers per maand voor hun affiliate website over campers hoeven Mike en Kayla niet te klagen. Ook niet over de verdiensten. Het koppel draait zo’n $ 125.000 per maand aan affiliate inkomsten. En dat allemaal uit één affiliate website

Het verhaal van Mike en Kayla is er een om te delen. Door ijzersterk zoekwoordenonderzoek te combineren met nog sterkere content, is hun affiliate website minimaal een miljoen dollar waard. Geen verkeerde prestatie voor een koppel dat iedere dag van het jaar op reis is. 

Op basis van dit interview ben ik dit affiliate marketing project gaan onderzoeken. Ik deel de lessen waarvan ik denk dat ze voor jou als affiliate onmisbaar zijn. 

Wie had ooit verwacht dat campers en een reislustig koppel zoveel bezoekers konden trekken?

Inhoudsopgave

Welk verdienmodel past het beste bij jou?

Wil je weten welke manier van online geld verdienen bij jou past? Doe mijn test en ontdek het binnen 2 minuten. Doe de test en ontdek het verdienmodel dat bij je past.

Een niche die perfect bij de avonturiers past

Iedereen weet ondertussen hoe belangrijk het is een niche te kiezen die bij je eigen interesses past. Als je eenmaal je pijlen op een niche gericht hebt, wil je jezelf daar vol op kunnen storten. 

Een affiliate site in een niche waar je net wat minder in geïnteresseerd bent krijgt nooit de aandacht dat het nodig heeft. Zowel Mike als Kayla waren voordat ze begonnen met hun website over campers al helemaal gek van campers. 

Er was geen vervoersmiddel dat ze liever gebruikten om van A naar B te komen. Ze wisten daarom al van alles over deze wereld. Hierdoor konden ze net wat sneller aan hun affiliate website bouwen dan wanneer de niche onbekend zou zijn. 

Ook starten met geld verdienen online?

Ik heb een cursus gemaakt waarmee iedereen online geld kan verdienen. Het is mijn #1 verdienmodel en geeft mij nu enorme financiële vrijheid.
Bekijk mijn geld verdien cursus en ga direct zelf aan de slag.

Content en SEO skills zijn makkelijk aan te leren

Mike had nog nooit een blog geschreven en al helemaal nooit van SEO gehoord. Hij besloot gewoon te schrijven. En doordat hij zo gek was op de wereld van reizen, campers en avontuur, kon hij met gemak een pagina volschrijven. 

Geen van zijn eerste artikels van perfect voor Google geoptimaliseerd. 

Toch kwamen na enkele weken al de eerste bezoekers binnen. Puur doordat Mike gebruik maakte van de zogeheten Skyscraper-techniek. 

De Skyscraper-techniek is een veelgebruikte contentstrategie waarbij je altijd ervoor zorgt dat jouw artikel beter is dan de artikelen die boven je staan. Dus als een artikel over 30 tips voor het kopen van een nieuwe camper gaat, schreef Mike 100 tips. 

Ondertussen zijn alle artikelen van WanderingRV, het affiliate project van Mike en Kayla, prachtig geoptimaliseerd. Maar in het begin is het belangrijker om van start te gaan dan dat je alles perfect wilt doen.

Geweldige content voorop

Na enkele maanden besloten Mike en Kayla iedere dag nieuwe artikelen te schrijven. Artikelen met tips, uitgebreide gidsen en zelfs hun eerste weggever. 

Er was bij iedere blog altijd één regel waar het blogartikel aan moest voldoen. 

De content moet de vraag van de zoekopdracht perfect beantwoorden.

Iemand die naar tips voor het huren van een camper zoekt, moet op WanderingRV binnen korte tijd het juiste antwoord kunnen krijgen. Het mocht kortom niet zo zijn dat bezoekers een lange pagina moeten afspeuren om antwoord op hun vraag te krijgen. 

Als ik nu naar de artikelen van WanderingRV kijk, zie ik dat de populairste artikelen extreem kwalitatief zijn. Neem bijvoorbeeld dit artikel over camper accessoires als voorbeeld.

Stel je voor dat je naar accessoires voor je nieuwe camper op zoek bent. Je wilt jezelf op je gemak kunnen verdiepen in de belangrijkste accessoires. En dat is met de blogartikelen van WanderingRV makkelijker dan wanneer je een camperspeciaalzaak zou bezoeken. 

Via dit artikel lees je namelijk per toepassing welk product onmisbaar is. Hierdoor krijg je binnen korte tijd een uitstekend beeld van de benodigde accessoires. 

Simpele en schaalbare zoekwoordenstrategie

Door de jaren heen is SEO een belangrijkere rol voor WanderingRV gaan spelen. De inspanningen van de concurrentie nam toe waardoor ook Mike en Kayla moesten meegroeien. Gezien de huidige SEO-posities van WanderingRV is dat duidelijk gelukt. 

Mike heeft er een simpele maar effectieve SEO-strategie op nagehouden waarbij hij:

  • De concurrenten voor een specifiek zoekwoord waar WanderingRV op zou willen ranken onderzoekt
  • Kijkt waar deze concurrenten in Google nog niet op scoren (maar waar wel mensen op zoeken)
  • De keywords uitkiest met een lage concurrentie, zo’n hoog mogelijk volume en potentie voor inkomsten

Dat wil zeggen dat WanderingRV altijd keywords voor haar artikelen pakt waar affiliate producten aan verbonden kunnen worden. 

Deze simpele SEO-strategie is vrijwel eindeloos toe te passen omdat er iedere dag nieuwe keywords worden gebruikt. Hierdoor is er in theorie geen einde aan het aantal bezoekers dat WanderingRV uit Google haalt.

Schrijf je content op basis van een vaste structuur

WanderingRV pakt op een geheel eigen (en naar mijn mening zeer goede) manier het schrijven van content aan. Mike en Kayla hebben na ongeveer een jaar gerealiseerd dat hun website uit drie soorten content bestaat:

  • Reviews
  • Gidsen
  • Generieke blogs

Alle drie de soorten content moeten op dezelfde manier voor SEO geoptimaliseerd worden. Dat wil zeggen dat de eerder besproken zoekwoordenstrategie voor ieder type artikel gebruik wordt. Het verschil zit vooral in hoe de artikelen eruitzien. 

Wat het koppel namelijk perfect begrijpt is dat bij ieder type artikel andere bezoekers horen. 

Een bezoeker die op zoek is naar een gids over verzekeringen voor campers is niet te vergelijken met iemand die zoekt naar leuke camper bestemmingen

De eerste groep bezoekers neemt veel meer de tijd en is daarom ook bereid voor goede informatie te betalen. De tweede groep niet. Dat zijn namelijk bezoekers met weinig tijd die alleen naar wat simpele tips op zoek zijn. 

Mocht je iets willen promoten of weggeven, heb je bij de tweede groep dus maar kort de tijd. Je kunt daarom niet onder een opvallende Call-to-Action uit. 

Deze simpele en effectieve onderverdeling van content heeft WanderingRV geholpen het maximale uit iedere doelgroep te halen. 

Ook de content van jouw affiliate website kan op deze manier aangepakt worden. Wat heb jij van deze affiliate marketing case opgestoken? Laat het in de comments weten!

Jacko Meijaard
Ik help mensen geld verdienen op het internet. Op Internet Succes Gids.nl laat ik je zien wat wel, én wat niet werkt. Zo weet jij precies hoe het moet. Ook deel ik regelmatig toffe en super waardevolle tips en technieken, dit doe ik zowel op deze website, als in webinars en seminars. Check hier mijn affiliate marketing cursus waarin je stap voor stap gaat ontdekken hoe je (veel) geld kunt verdienen op het internet.

Ook starten met geld verdienen online?

Ik heb een cursus gemaakt waarmee iedereen online geld kan verdienen. Het is mijn #1 verdienmodel en geeft mij nu enorme financiële vrijheid. Bekijk mijn geld verdien cursus en ga direct zelf aan de slag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *