Via het organiseren van webinars kun je ook je producten verkopen.

Sterker nog: het organiseren van webinars is een prima manier om je producten te kopen.

Dit komt omdat je via massa-communicatie heel persoonlijk kunt verkopen.

Heel veel mensen tegelijkertijd (er kunnen wel 1000 mensen tegelijkertijd een webinar volgen) luisteren dus naar wat jij te vertellen hebt.

Ze horen je stem en kunnen je zelf zien. Dit zorgt voor heel veel vertrouwen en autoriteit.

Je kunt dus enorm veel mensen bereiken en als het ware persoonlijk aanspreken.

Zo heb ik wel eens een conversie gehad van bijna 20%. Dat betekent dat wanneer er 1000 mensen op een webinar zijn, 200 mensen een product kopen.

Hoe kun je producten verkopen via webinars?

Een goede ‘tactiek’ om te verkopen via webinars is door eerst veel waardevolle informatie te geven.

Geef aan dat je in dit webinar iets gaat delen wat jou enorm veel heeft opgebracht en waar jouw doelgroep echt wat aan zal hebben.

Door in je webinar super veel waardevolle content te geven (en echt een probleem van je doelgroep oplost) zullen mensen vertrouwen in je krijgen en sneller geneigd zijn om van je te kopen.

Daarnaast, je hebt al heel veel informatie gratis weggegeven; mensen willen dan graag iets voor je terug doen.

Aan het einde van het webinar werk je naar je aanbod toe, en geef je mensen de kans om jouw product te kopen.

Het werkt goed om hier een tijdelijk aanbod van te maken; een aanbod wat dus alleen geldig is tijdens het webinar.

Geef aan het einde van het webinar altijd de mogelijkheid om vragen te stellen. Zo kunnen deelnemers vragen over je webinar (en product) rechtstreeks aan jou stellen, en kun je deze live beantwoorden.

Ook interessant