Een thank you page is een webpagina die je ziet nadat je iets hebt gekocht. De pagina na de betaling dus.

Dit wordt in het Nederlands ook wel een bedankt-pagina genoemd; simpelweg om de reden omdat op deze pagina de klant vaak wordt bedankt voor het kopen van het product.

Op de thank you page wordt ook vaak vertelt wat er na het kopen van de consument wordt verwacht en hoe je gebruik kunt gaan maken van het product.

Koop je bijvoorbeeld een online cursus, dan zul je op de thank you page waarschijnlijk een melding zien staan dat de inlog gegevens naar je e-mail adres zijn gemaild.

Conversies meten aan de hand van de thank you page

Voor internet marketeers heeft de thank you page (bedankt-pagina) een andere reden om interessant te zijn.

Op de thank-you page kun je namelijk makkelijk een conversie pixel plaatsen, om zo conversies te meten.

Door te meten hoevaak de thank you page is bezocht (en dus de conversie pixel is geladen) kun je inzien of een advertentie winstgevend is of niet.

Een conversiepixel is een stukje onzichtbare code die aan de thank you page kan worden toegevoegd.