Een rich snippet is eigenlijk een uitgelichte zoekresultaat in Google. Rich snippet staat dan ook voor ‘rijke content’, en bevat wat meer informatie dan een standaard resultaat in de zoekresultaten van Google. Dit kunnen bijvoorbeeld recensie sterren zijn, maar ook extra sitelinks of een video.

De laatste tijd legt Google steeds meer de focus op rich snippets in hun zoekresultaten. Zo krijgen acteurs vaak ook al hun eigen rich snippet, waarmee je binnenin Google al veel meer informatie kunt opzoeken, zonder Google te hoeven verlaten.

Een voorbeeld van een rich snippet zie je hieronder.

Rich Snippet voorbeeld

In dit voorbeeld zocht in naar informatie over de acteur Leonardo DiCaprio, en zoals je ziet verschijnt er dan aan de rechterkant allerlei informatie binnenin Google over deze acteur.

Hoe kun je zelf rich snippets voor je website maken?

Rich Snippets kun je krijgen door je website pagina’s te voorzien van HTML-tags. Dit is eigenlijk extra informatie die je naar Google verzend.

Via verschillende WordPress plugins, zoals de All in One Schema.org Rich Snippet plugin kun je je pagina’s en berichten eenvoudig van de juiste HTML-tags voorzien.

Gebruik je geen WordPress, dan kun je via schema-creator.org de juiste code’s genereren.