How to write copy that sells: Review (Ray Edwards)

Gemiddelde leestijd: 7 minuten
ebook cover how to write copy that sells van ray edwards

De skill om verleidend te schrijven, copywriting, is er een die je wilt leren. Waarom? Omdat wervende, goed geschreven teksten belangrijker zijn dan een product zelf. Al heb je nog zo’n goed product, of is het product dat jij promoot super goed. Het gaat erom dat wat jij voorafgaand aan de sale beschrijft en vertelt overtuigend is.

Ray Edwards: wie is dat?

Ray Edwards is een van de best verdienende copywriters en marketing/business coaches ter wereld. Grote kans dat je nog nooit van hem hebt gehoord. Heel eerlijk: voordat ik zijn boek las had ik ook nog niet van hem gehoord.

Ray heeft duizenden sales pages, tv reclames, direct-mails etc. geschreven. Dit heeft hij gedaan voor bijvoorbeeld Tony Robins. Een naam die je waarschijnlijk wel eens eerder hebt gehoord. Misschien heb je zelfs wel een boek gelezen van hem.

Een privé coaching traject met Ray kost 10k voor 3 dagen. Het wordt vrij duidelijk dat Ray Edward geen kleine speler is op copywriting gebied. Deze blogpost gaat over zijn boek: ‘how to write copy that sells’. Het boek is geschikt voor elke online marketeer die meer klanten en sales wil genereren.

De reden waarom je een goede copywriter wilt worden

Belangrijk om bij stil te staan is dat copywriting niet focust op de ‘push-kant’ van sales. Integendeel: het zorgt ervoor dat potentiële klanten willen kopen wat je te bieden hebt. Als internet marketeer wil je altijd bezig zijn met pull marketing en sales.

Hoe vaak komt het voor dat we het gevoel hebben dat iets door onze strot wordt geduwd? Yes, iets te vaak. Dit willen en kunnen we voorkomen door een goede copywriter te worden.

Of je nu een affiliate marketeer bent of product eigenaar, het eigen maken van copywriting skills is enorm aan te raden.

De dingen die je zult leren in het boek zijn zeer krachtig. Het zorgt ervoor dat je de acties en gedachtes van mensen kunt beïnvloeden.

Laat ik een kleine waarschuwing geven: je kunt dit ook op een negatieve manier inzetten. Het resultaat is op de korte termijn meer sales, maar op de lange termijn meer ontevreden klanten. Dus weet dat copywriting je (in tijd en geld) meer gaat opleveren als je er op de juiste manier mee omgaat.

De leesbaarheid van een echte copywriter

Het boek heeft een zeer duidelijke structuur en leest lekker weg. Ik had ook niet anders verwacht van een master in copywriting. 160 bladzijden aan pagina’s is prima te doen. Voor de tijdsinvestering van een middagje heb ik de skills geleerd om een goede copywriter te worden.

Als je mijn andere reviews ook hebt gelezen, dan weet je dat ik bijna alleen maar Engelstalige boeken lees. De reden hiervoor is simpel. Amerika loopt vooraan op eigenlijk alle fronten van online marketing. Nu is het inderdaad zo dat Nederland ook een paar goede schrijvers kent.

Maar zij kunnen niet tippen aan de kennis en kunde van iemand als Ray Edwards. Voor sommigen van jullie leest Engels iets minder gemakkelijk weg. Sta dat toe bij jezelf, en wees ok met het idee dat je iets trager leest dan in het Nederlands.

De kleine tijdsinvestering om te leren hoe je een goede copywriter wordt is het 100% waard. Ik ben er van overtuigd dat ik dit boek er zo nu en dan nog eens bij pak. Omdat ik de voorbeelden letterlijk kan toepassen op alle fronten van mijn websites.

Wordt een goede Copywriter!

Een van de grootste geheime wapens van copywriting

Laat ik direct invulling geven aan de subtitel. Een van de grootste, ondergewaardeerde en ingezette wapens van copywriting is: het gebruik maken van bulletpoints!

Wat vaak gebeurt, is dat lezers teksten scannen. Ze scannen op titels, subtitels, afbeeldingen en (jawel) bulletpoints. Deze bulletpoints zorgen ervoor dat jouw tekst beter leesbaar wordt. Ze zijn makkelijk te consumeren. Daarnaast bieden ze de kans aan de lezer om hun eigen invulling te geven aan wat er staat.

Wat ik hiermee bedoel is dat jouw lezer de voordelen van jouw product gaat visualiseren. Hiermee zorg je ervoor dat de potentiële klant ziet wat hij/zij kan bereiken als hij jouw (affiliate) product aanschaft.

Wat jij gaat ontdekken in ‘How to write copy that sells’

  • De universele verborgen structuur achter alle verleidende teksten.
  • Hoe je pull marketing en sales toepast in plaats van ‘salesy’-rotzooi, voor meer omzet.
  • Hoe je de meest gemaakte copywriter fouten voorkomt.
  • Makkelijke voorbeelden van koppen, sub-koppen en bulletpoints die jij direct kunt invullen en toepassen.

Zie je wat ik zojuist deed? Deed het iets met je of triggerde het je om door te klikken naar het boek? Mooi: dan heb ik in ieder geval wat geleerd van het boek.

Het zijn slechts een paar voorbeelden van wat je gaat ontdekken in ‘How to write copy that sells’.   Dit boek is een stap voor stap systeem waardoor jij meer sales bij meer (potentiële) klanten kunt genereren.

Ben jij klaar om deze skill te leren? Check het boek op Bol.

>> Ga direct naar het boek

Tjalling Sol
Tjalling Sol is content- & affiliate marketeer. Hij is een affiliate voor Foodie en heeft een contentplan geschreven voor Johma. Daarnaast is hij actief lid op het Internet Succes Gids forum – beginnende internet marketeers helpen beleeft hij plezier aan. Inmiddels loopt hij zo’n 6 jaar mee op Internet Marketing gebied.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *