Horloges & Content Marketing: Hoe pak je dit GENIAAL aan?

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge kwam ik afgelopen week een geweldig voorbeeld tegen van hoe je als (lokaal) bedrijf content marketing in kunt zetten.

Waar veel bedrijven het internet haten omdat “het internet alles kapot maakt”, zo maakt deze horlogezaak er geweldig gebruik van om:

  • Hun merk meer zichtbaar te maken
  • Autoriteitstatus te versterken
  • Nieuwe fans/klanten aan te brengen

Ik vond het zo geweldig gedaan, dat ik er een video over heb opgenomen.

Check de video hieronder.

Hoe je als horlogezaak het internet geweldig in kunt zetten

Ik raad je aan om eens naar het YouTube kanaal van Amsterdam Vinitage Watches te gaan, en daar wat video’s te bekijken.

Verzin eens een ander (Nederlandse) horlogezaak wat net als Amsterdam Vintage Watches dit soort video’s maakt en actief is op YouTube – op deze manier?

Als ik lokale ondernemers spreek die klagen over het internet, zeg ik ook altijd dat ze het internet juist moeten omarmen. Omdat niemand anders het in hun niche doet. Of bijna niemand anders – je kunt met een klein beetje moeite er zo gigantisch bovenuit steken.

Veel ondernemers durven niet te veranderen; zijn zo geneigd naar hun huidige manier van werken – hun huidige businessmodel. Sinds de komst van het internet is er zoveel verandert en win je het niet meer langer door niet met je tijd mee te gaan.

Je ziet hoe geniaal AVW het aanpakt; hopelijk haal je er genoeg inspiratie uit om zelf iets mee te gaan doen.

Noot

Als je me een beetje kent, weet je dat ik ga voor organische groei.

Sinds de start van Internet Succes Gids.nl blog ik vrijwel elke week. In de afgelopen jaren is hierdoor mijn blog enorm gegroeid. Sinds ongeveer een jaar ben ik actief begonnen met het plaatsen van YouTube video’s. Dit probeer ik ook elke week te doen.

Ik merk dat hierdoor mijn YouTube-kanaal enorm aan het groeien is, en dat ik veel leads en klanten krijg vanuit mijn YouTube video’s.

Door mijn Podcast, Facebook en LinkedIn aanwezigheid probeer ik mijn content breder te trekken; ik adverteer nooit.

Toch groeit dit de laatste tijd enorm. Consistentie is de sleutel om elk kanaal te laten groeien.

Succes!

PS: Ik heb nog geen horloge naar mijn wensen gevonden. Heb jij misschien nog wat tips of aanbevelingen?

Laat een reactie achter