Dotcom Secrets Review: je bent slechts één funnel verwijderd

Gemiddelde leestijd: 10 minuten
dotcom secrets review

Moeite met het krijgen van traffic of het converteren van deze traffic? Russel stelt dat het probleem zelden op die factoren ligt.

Het probleem ligt op een hoger niveau. Dit probleem is lastig te herkennen, maar eenvoudiger op te lossen dan je denkt.

Dotcom Secrets geeft jouw de tools om een killer website te bouwen, waar je jarenlang plezier van gaat hebben.

Mijn ontdekking van Russell Brunson

Ik weet nog dat ik Russell Brunson ontdekte. Dit is nog maar een maand of drie geleden. Het was in een podcast van Jacko. In de podcast deed Jacko een interview met Hugo Bakker.

Op een gegeven moment kwam de vraag: wie inspireert jou op dit moment, en waar lees je over? Op nummer #1 stond Russell Brunson volgens Hugo. Reden genoeg voor mij om eens wat over hem op te zoeken.

Een Google search later ontdekte ik dat Russell inderdaad een grote speler is. Russel is in Utah (Amerika) geboren in 1980. Als jochie van 12 was hij altijd al geïnteresseerd in ‘direct-ads’.

Via reclames op televisie, belde hij nummers van een groot aantal bedrijven. Deze stuurde hem vervolgens gratis informatiepakketten op. Al gauw werd dit een grote verzameling. Wat velen beschouwden als junk-mail, zag Russell als een hobby. Hij was gefascineerd door deze vorm van marketing. Tot in de kleinste details analyseerde hij de advertenties die hij toegestuurd kreeg.

Op dat moment wist hij niet wat hem allemaal te wachten stond. Laat staan dat hij een flink aantal jaar later eigenaar zou zijn van een gigantisch bedrijf.

Clickfunnels: You’re just one funnel away

Zijn bedrijf ‘ClickFunnels’ heeft sinds mei 2017 een massive aantal van 40.000 actieve leden.

Alle Funnel-hackers (zoals deze tribe heet!) betalen een flink maandbedrag, voor het eenvoudig bouwen van funnels. Naast ClickFunnels heeft Russell een aantal boeken geschreven.

Ik schrijf over zijn bekendste boek in deze review: Dotcom Secrets! (Check hem hier)

Zijn laatste (Expert Secrets) heb ik afgelopen week uitgelezen. Beide boeken zijn geschikt voor zowel beginnende als gevorderde online marketeers.

Russell is letterlijk een monster in storytelling. Hij begrijpt precies wat de juiste verhalen kunnen doen met potentiële klanten. Ook ik heb me laten meezuigen in zijn achtergrond, zijn passie voor online marketing, en zijn onbetwiste expert-rol in dit vakgebied.

Check de promo voor zijn tribe hieronder:

Plakkertjes en de lange termijn

De tactieken en strategieën die Russell beschrijft heeft hij succesvol toegepast in duizenden bedrijven. Hij werkt graag met simpele, getekende afbeeldingen. De eenvoud waarmee hij complexe dingen kan uitleggen is bijzonder. Het handige is dat je de afbeeldingen er gemakkelijk weer bij kunt pakken. Het hele boek is gebaseerd op twee elementen: funnels & jou als persoon.

Zelf maak ik altijd gebruik van plakkertjes tijdens het lezen. Dingen markeren met een stift vind ik zonde van het boek (haha!). Ik label de stukken die ik later nog wil gebruiken of wil teruglezen. De hoeveelheid plakkertjes in mijn boek is gigantisch. Gemiddeld heb ik er rond de 2 pagina’s wel een gebruikt.

Volgens Russell is een grote fout die veel marketeers maken de focus op de korte termijn. Ze gaan voor de snelle, agressieve verkoop. In dat proces verliezen ze het respect voor de (potentiële) klant. Je vergooit hiermee je kans op een lange termijn relatie. Een relatie die 10x zo veel waard kan zijn dan de korte termijn.

Hoe je deze lange termijn relatie opbouwt wordt exact voorgedaan in het boek. Je kunt deze ‘scripts’ letterlijk een op een overnemen en direct toepassen voor jouw business. Het geheim? Jup: e-mail marketing (traffic you own) en funnels.

Je krijgt de letterlijke scripts die Russell gebruikt heeft voor succes in allerlei businesses. De ‘plug and play’ factor is hoog in Dotcom Secrets. Geen theorie waarin het onduidelijk is wat je ermee moet. Maar actiegerichte stappen voor jouw succes.

Drie soorten traffic

Er is heel wat bullshit te vinden op internet als het gaat om traffic. Denk aan bepaalde pakketten die jou tienduizenden bezoekers beloven. Of een Facebook likes pakket, die vervolgens meer traffic op moet leveren. Er is zoveel onzin te vinden.

En het vreemde is: het verkoopt ook nog, terwijl je er letterlijk NIETS aan hebt. De onwetendheid van mensen speelt hier een belangrijke rol.

Russell maakt het allemaal wat eenvoudiger:

Er zijn namelijk drie soorten traffic: traffic you don’t control, traffic you control en traffic you own. Traffic you own is het soort traffic dat je wilt hebben.

Beginnende internet marketeers (zoals jij wellicht) onderschatten de waarde van deze traffic-vorm enorm. Daarbij zijn er ook tal van voorbeelden van gevorderde IM-ers die letterlijk geld laten liggen. Puur omdat ze dit simpele concept niet begrijpen. Ik ga het je uitleggen.

De betekenis van traffic you don’t control zit al in de naam. Het is traffic waar je (bijna) geen invloed op hebt. Denk hierbij aan SEO en organische social traffic. Google en Facebook bijvoorbeeld, hebben de controle over jouw organische traffic.

Bepaalde updates als Google Penguin, Google Hummingbird en aanpassingen in het algoritme van Facebook fanpages hadden gigantische invloed op het organisch bereik. Dit betekent dat deze bedrijven jouw traffic-stroom kunnen maken of breken als gevolg van aanpassingen.

Traffic you control is de betaalde traffic. Je kunt tegen betaling op gigantisch veel plekken traffic krijgen. De bekendste betalingsvormen zijn CPC (cost per click) en CPA/CPC: Cost per action en cost per conversion.

Traffic you OWN

Terug naar de kern: het enige dat je wilt is dat deze 2 soorten traffic veranderen in traffic you own!

90%+ van jouw website bezoekers zul je namelijk niet weer terugzien. Die bezoeker zul je dus moeten ‘vangen’ met een zeer relevante weggever. Vervolgens start jouw e-mail marketing voor deze lead.

Je kunt (een deel van) deze traffic nu laten doen wat jij wilt. Denk aan salespages bezoeken en artikelen lezen. Nogmaals: e-mail marketing speelt dus een zeer belangrijke rol in dit boek.

Focus op funnels

Een groot deel van het boek gaat over funnels. Een funnel is niets anders dan de structuur van jouw business. Een lead wandelt als het ware door jouw funnel heen.

Eerst komt de lead in aanraking met jou, en vervolgens met jouw producten/jouw affiliate promoties. De producten dienen van low-end offers naar high-end offers ingericht te worden. Een koude lead gaat natuurlijk niet zomaar een 100+ euro product kopen. Hier is werk voor nodig. Een goed ingerichte funnel is de oplossing.

Een van de favoriete front-end offers van Russell is de SLO (Self liquidating offer). Dit betekent dat jouw advertentiekosten gedekt worden door de aanschaf van het eerste low-end offer (+ eventuele directe upsells) dat iemand kan kopen.

Een mooi voorbeeld hiervan is McDonalds. Wist je dat het bedrijf op die eerste euroknaller hamburger maar een paar cent winst maakt? Het is ontzettend belangrijk dat je dit concept begrijpt. Alles wat jij extra koopt, denk aan menu’s en een ijsje, is puur extra winst voor de Mac!

Mensen vragen wel eens aan Russell: hoeveel geef jij maximaal uit aan advertentiekosten? Zijn antwoord is simpel: als ik winst kan draaien op de front-end, dan weet ik dat ik een miljoenenbedrijf in handen heb.

Oftewel: alles wat je daarna verkoopt aan je bestaande klanten is pure winst.

Hoe goed is Dotcom Secrets?

Als je mij zou vragen wat het beste boek is dat ik heb gelezen op IM gebied, dan noem ik dit boek. Het is bijna zo dat ik dit liever geheim houdt. Het feit dat je dit nu leest kun je als een gelukje beschouwen.

Dotcom Secrets heeft mijn ogen geopend op vele vlakken. Daarnaast heeft het er voor gezorgd dat ik de switch maakte van affiliate marketeer naar product eigenaar. Nog een ontzettend cool concept dat je gaat leren in dit boek: the value ladder

En ook niet onbelangrijk: Jacko heeft zijn funnel voor de AMR grotendeels gebaseerd op dit boek! En velen van jullie weten waar hij op dit moment staat. De sleutelwoorden tot succes: actie en een gerichte strategie.

>> Ga direct naar Dotcom Secrets

Onderneem actie en geniet van de successen die ook jij gaat behalen in de toekomst!

Tjalling Sol
Tjalling Sol is content- & affiliate marketeer. Hij is een affiliate voor Foodie en heeft een contentplan geschreven voor Johma. Daarnaast is hij actief lid op het Internet Succes Gids forum – beginnende internet marketeers helpen beleeft hij plezier aan. Inmiddels loopt hij zo’n 6 jaar mee op Internet Marketing gebied.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *