Waarom een lange termijn visie altijd wint

Ik ben nu zo’n tien jaar met affiliate marketing bezig, en in de afgelopen paar jaar, en vooral in de afgelopen paar maanden, is er enorm veel gebeurd.

Zowel persoonlijk ben ik enorm gegroeid, als zakelijk.

Het is sowieso bizar om terug te kijken op de laatste paar jaar. Als ik kijk naar de persoon die ik toen was, en de persoon wie ik nu ben, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik een enorme groei heb doorgemaakt.

Daarom is het zo zonde om te zien dat mensen niet naar het gehele proces kijken – de meeste mensen dan.

De meeste mensen kijken namelijk alleen maar naar wat iets ‘NU’ op kan leveren; niet over tien jaar.

Stel eens dat je vanaf vandaag, elke dag, 5 kilometer gaat hardlopen en dat tien jaar volhoud.

Hoe denk je dan dat je conditie is? Denk je dat je dan bent afgevallen? Dat je fitter bent en er beter uit ziet?

Ik denk van wel.

Het punt is alleen dat de meeste mensen die beginnen met hardlopen, het een paar weken volhouden, het moeilijk vinden, niet genoeg afvallen, een keer niet gaan omdat het regent, of wat dan ook, en dan weer stoppen.

Zo is het met geld verdienen op internet ook; de meeste mensen proberen het een dagje en stoppen dan weer omdat ze het te lastig vinden, of omdat ze er bijvoorbeeld geen zin meer in hebben.

In de onderstaande video ga ik verder in op dit principe, en waarom en lange termijn visie altijd wint van een korte termijn visie. Ik vertel je ook waarom het zo belangrijk is geworden voor mijn leven.

Video: Lange termijn visie

Bij alles wat ik doe probeer ik lange termijn te denken. En dan niet voor een paar maanden, maar voor een paar jaar.

Als ik elke dag een steentje breng naar dat ene project, zal dat project na tien jaar ongetwijfeld gegroeid zijn.

Kijk ik naar bijvoorbeeld alleen mijn affiliate marketing business, dan is dat in 10 jaar van 0 naar 100K+ gegaan. Dat is met zoveel projecten en met zoveel elementen in het leven.

Alles wat je aandacht geeft, groeit.

Daarom is het ook echt zo enorm belangrijk om in alles lange termijn te denken.

Ga niet voor de instant gratisfaction. Denk wat langer vooruit, en zie dat er op lange termijn zoveel meer mogelijk is dan op de korte termijn.

Wees bereid om de pijn van de korte termijn te doorstaan, voor lange termijn satisfaction.

Succes!

Laat een reactie achter