Wanneer je een mailing naar je contacten stuurt is het altijd nog afwachten hoe goed deze ontvangen word en wat het resultaat is.

Het is daarom ook belangrijk om goed op te letten wanneer je een mailing verstuurt, zodat je hierin geen fouten maakt.

Op deze pagina zal ik een aantal tips en punten opzetten waar je op moet letten bij het versturen van een mailing.

  • Personaliseer je mail. Zorg er altijd voor dat je de naam van de ontvanger in de mailing hebt genoemd.
  • Zorg er voor dat de links die je in de mailing zet, goed werken en niet uitlopen tot een niet bestaande pagina
  • Maak voor jezelf duidelijk wat het doel is van de mailing. Wat wil je bereiken?
  • Ziet je mail er goed uit? Werken de afbeeldingen?
  • Maak het onderwerp niet te lang zodat deze voor iedereen te lezen is.
  • Hoe hoog is de SPAM-score van je mail? Woorden als ‘euro’ verhogen de SPAM-score waardoor je mail bij minder mensen binnenkomt.
  • Is je e-mail pakkend genoeg?
  • Bevat je e-mail een call-to-action? Weet de lezer wat hij/zij moet doen?
  • Hoe lang is het geleden dat je de vorige mailing gestuurd hebt? Mail niet té kort achter elkaar.
  • Test je e-mail altijd eerst voordat je hem gaat verzenden. Test of alle links werken en of de mail geen spellingsfouten bevat.
  • Heeft je e-mail marketing software geen gepland onderhoud?
  • Is je e-mail waardevol? Hebben mensen er wat aan?

Het is belangrijk dat je het doel van de mailing goed voor ogen hebt. Wil je clicks naar je website krijgen, wil je informeren of wil je verkopen realiseren?

Door eerst goed het doel te bepalen, kun je dit achteraf goed meten en kijken hoe je dit de volgende keer beter of anders kunt doen.

Het vooraf testen van je e-mail is natuurlijk ook erg belangrijk, zo weet je of de e-mail goed aankomt en of alles werkt.

Ook interessant: 5 e-mail marketing tips die je direct kunt toepassen.