Een SLO (Self-Liquidating Offer) is een goedkoop of laagdrempelig product wat mensen te zien krijgen wanneer ze een gratis product hebben gedownload. De SLO is dan vaak een paar euro, en is net genoeg om de advertentiekosten er uit te halen.

Stel dat je weet dat je gemiddeld 3,- euro per lead betaald, kan een SLO-product ongeveer 7,- euro kosten. Hiermee bouw je ook een lijst op van kopers – mensen waarvan je weet dat ze geld willen uitgeven.

SLO voorbeeld

Ik zal je een voorbeeld geven van hoe een SLO-offer (Self-Liquidating Offer) in de praktijk kan worden toegepast.

Stel dat je een gratis ebook hebt. Via Facebook ads promoot je dit ebook in ruil voor naam en emailadres. Wanneer iemand zijn of haar gegevens heeft achtergelaten, komt deze terecht op de bedankt-pagina. Op deze pagina biedt je het SLO-product aan.

Omdat de prijs zo laag is, en de drempel zo laag is om in te stappen, is de kans groot dat een groot percentage het SLO-product koopt.