Mijn “5” Gouden Emails die elk Kwartaal Bizarre Verkopen (blijven) Realiseren

Ok. Het is zover: je verdiend al een beetje geld met affiliate/internet marketing, en bent op zoek naar een manier om deze verkopen op te schalen.

Al gauw hoor je:

“Je moet met email marketing beginnen!”, en “je loopt zoveel geld mis als je nog niet met email marketing begonnen bent!”

En niets is minder waar.

Email marketing is voor mij de fundering van mijn Internet Succes Gids funnel.

Elke verkoop die ik heb, is afkomstig van een email die ik (automatisch) naar hem/haar heb gestuurd.

Bizar eigenlijk als je daar over nadenkt.

Maar het is ook mega logisch.

Door email marketing toe te passen, sta je met een paar muisklikken in de mailbox van je lead. Direct contact.

Je zou dan ook gek zijn als je email marketing niet zou toepassen. Je kunt er gigantisch veel geld mee verdienen, en enorme omzet-pieken veroorzaken.

Elke kwartaal zet ik een email actie klaar – hier doe ik (X)XXXX euro in een paar dagen mee. Gedurende vijf dagen (soms 4, soms 3) worden er vijf mails gestuurd. Elk kwartaal zijn deze mails gebaseerd op hetzelfde principe, en elk kwartaal verdien ik hier flink veel geld mee.

Simpelweg omdat ze ‘werken’ volgens een bewezen en gouden systeem…

… en elk kwartaal werken ze even goed.

In dit artikel wil ik je hier graag iets meer over vertellen. Let op: dit is geen ‘hoe start met je email marketing’-artikel, daarvoor raad ik je aan om dit en dit artikel te lezen.

Wat ik je hieronder ga bespreken is voor de mensen die al met email marketing begonnen zijn, en dus ook al een lijst hebben. Daarnaast is het ook belangrijk dat je constant nieuwe leads naar je mailinglijst krijgt. Met een paar tientallen leads gaat dit ook niet werken. Vanaf ongeveer 500-1000 leads kun je hier wel al mooie resultaten mee halen, maar hoe meer (relevante) leads jij hebt, hoe meer geld je uiteraard kunt verdienen met deze methode.

De methode die ik je hieronder vertel, is een methode die ik toepas op mijn eigen producten. Heb je geen eigen product, dan kun je als affiliate wellicht afspreken om samen met de product eigenaar dit op te zetten.

Vooraf: Neem niet alles te letterlijk. Hieronder vertel ik je mijn methode en vertel ik dat het om vijf mails gaat. Soms zijn dit er zes. Soms zijn ze verspreid over vijf dagen, en soms over vier dagen. Het ligt er net aan wat voor promotie het is, maar gemiddeld kun je met de onderstaande methode, dagen en nummers een goed beeld maken.

Ben je ready? Laten we beginnen.

De 5 Magische Mails

Mensen zijn gek op kortingen en acties. Lees het boek Influence, van Cialdini maar eens hierover.

Als mensen een korting zien, of een ander vorm van sales promotie, dan willen mensen hier vaak meer over weten, en zijn ze ook sneller bereid om iets te kopen. Het is namelijk goedkoper, tijdelijker, exclusiever etc. Ze kopen iets ‘speciaals’, en geloven dat ze dan ook in het voordeel zijn; ze hebben zojuist een koopje geslagen.

Heel mijn ‘5 Gouden Mails’-strategie is hier op gebaseerd.

Het is eigenlijk ook mega simpel, en als je het eenmaal doorhebt en hebt toegepast, kun je deze methode telkens opnieuw gebruiken om een piek aan sales te doen.

Ik stuur dus gedurende de vijf dagen 5 mails. Hieronder zal ik ze bespreken.

Mail #1: Awareness

In de eerste mail vertel ik over de actie die vandaag is begonnen. Dit is eigenlijk een introductiemail.

Ik vertel over hoe geweldig het product is, en dat ik heb besloten een actie op te zetten. Ik vertel dat mensen tot ‘vrijdagavond 22:00 uur’ de tijd hebben. Daarnaast spoor ik de mensen aan om het product (nu alvast) te kopen.

Deze mail stuur ik op dinsdagavond 19:15 uur.

Mail #2: Stel je voor (lead laten voorstellen hoe het is om jouw product te ‘ownen’)

In de tweede mail vertel ik met name over wat het product in je leven kan betekenen.

Dus in het geval van de Affiliate Marketing Revolutie bijvoorbeeld:

  • Vertellen over hoe ik in vrijheid kan leven
  • Dat ik s’ochtends niet meer in de file hoef te staan
  • Hoe huidige deelnemers al geld verdienen met affiliate marketing, en hun baas hebben kunnen ontslaan
  • etc etc.

Ik vertel niet over hoeveel video’s de AMR is, maar wat je er mee kunt doen, en wat voor lifestyle je er mee kunt bereiken.

Deze mail verstuur ik op woensdag- of op donderdagavond om 19:00 uur.

Mail #3: Scarcity (ochtend)

Dit is een herinnering dat de actie vanavond om 22:00 uur afloopt. Ik vertel dat mensen de kans van hun leven mislopen, en dat ze eigenlijk wel gek zijn als ze hier niet mee aan de slag gaan.

“De AMR was nog nooit zo goedkoop!”

Daarnaast lopen ze geen enkel risico dankzij de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie, en laat ik ze nog voorstellen hoe hun lifestyle kan veranderen als ze hiermee aan de slag gaan. Een soort combinatie van de eerste twee mails.

Deze mail verstuur ik op vrijdagochtend 07:00 uur.

Mail #4: Scarcity (middag)

Dit is een hele belangrijke mail.

Ik hamer er hier echt op dat dit de laatste kans is, en dat ze actie bijna voorbij is.

“De allerlaatste kans”-mail.

Ik geef ook aan dat mensen écht direct kunnen beginnen, en dat ze niet langer hoeven te wachten. Ik neem twijfels weg door nogmaals de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie te noemen.

Deze mail verstuur ik op vrijdagmiddag om 16:00 uur.

Mail #5: Scarcity (avond)

De last minute mail.

Deze mail zorgt voor de meeste verkopen. 

Je gaat ook mega veel klagers hebben, die klagen dat je zoveel mails hebt verstuurd in de afgelopen dagen, maar jij geeft daar niet om. Je ziet de verkopen namelijk binnenstromen, en je weet dat dit goed is voor je business. Laat de klagers zich maar uitschrijven, zij leveren geen business op. 

Deze laatste mail hou ik heel kort. Ik zeg dat dit de laatste mail en de laatste kans is om hieraan mee te doen.

Deze mail verstuur ik op vrijdagavond om 19:00 uur.

50 verkopen in het laatste kwartier

Soms stuur ik tussen mail #2 en #3 nog een extra mail, bijvoorbeeld om te laten zien hoe je het product aanschaft, wat er gebeurd na betaling etc.)

Het belangrijkste van deze reeks aan mails is dat mensen ‘bang’ worden gemaakt dat je korting/actie op een bepaald tijdstip verloopt.

Let wel op dat de korting/actie ook daadwerkelijk legitiem is, en dat je korting/actie ook daadwerkelijk op het door jou genoemde tijdstip verloopt – anders is dit niet goed voor je geloofwaardigheid.

Hierboven een voorbeeld van een mailing reeks.

Het gekke van deze methode is dat je na de eerste mail helemaal niet zoveel verkopen en reacties zult krijgen. Mensen worden pas wakker na de 4e en 5e mail; het moment dat de actie bijna verloopt.

Soms zie je zelfs verkopen van nét een paar minuten na het tijdstip dat je actie verloopt; dat ze net nog op tijd waren en je pagina nog niet offline was gehaald.

Mensen worden dan pas écht wakker.

Ik weet nog dat ik vorig jaar in augustus een actie had gedaan waarin ik in het laatste kwartier echt de meeste sales binnenhaalde. Pakweg 50 in een kwartier. Bizar om te zien.

Opschoonactie

Na zo’n overvloed aan mails zul je ook zien dat mensen zich gaan irriteren en gaan uitschrijven voor je mailinglijst. Dat is niet erg. Ik heb liever dat mensen die toch niet gaan kopen, zichzelf uitschrijven. Je haalt er namelijk wel super veel kopers aan over.

Deze actie is dus ook een goede manier om je mailinglijst eens goed op te schonen.

Dat is ook één van de redenen waarom ik één keer per kwartaal zo’n actie doe. De leads die toch niet van plan waren om te kopen, gaan er uit. Dit is weer beter voor mijn mailing statistieken. Je houdt de leads die écht geïnteresseerd zijn over – en tovert veel leads over naar klanten.

De leads die na zo’n actie nog niet hebben gekocht, en niet zijn uitgeschreven, exporteer ik naar een aparte mailinglijst. Ik weet dat ik die niet meer hoef te mailen voor zo’n promotie en dat deze toch niet gaan kopen.

Wees voorzichtig

Ga nou niet elke week een mailactie als hierboven doen. Dat zorgt voor te veel irritatie.

Daarnaast zijn mensen het dan van je gewend, en nemen ze het niet meer serieus.

Ik raad aan om een mailactie als hierboven maximaal één keer per kwartaal te doen, en echt niet meer. Je open- en clickrate zullen ook omlaag gaan als je het meer doet.

Dus wees voorzichtig, en pas deze methode met mate toe.

Ik weet zeker dat als je deze methode toe gaat passen, je er net zulke successen mee gaat hebben als ik.

Succes!

Laat een reactie achter