De laatste tijd krijg ik veel vragen die willen weten hoe ze een exit popup moeten maken.

En dat is niet gek, want een exit popup is een goede manier om mensen te triggeren om zich alsnog aan te melden voor je mailinglijst, of een andere call to action.

Maar hoe maak je nou een exit popup? En natuurlijk het liefst zonder enige vorm van technische kennis nodig te hebben.

Geen nood, want in dit artikel ga ik je stap voor stap vertellen hoe je super simpel en snel een exit popup kunt maken, en deze kunt intergeren op je website.

Wat is een exit popup?

Ik zal je eerst even vertellen wat een exit popup precies is.

Een exit popup is een popup die in beeld komt als je een website probeert te verlaten. Mensen willen dus al weg van je website, maar zien een popup waarin mensen hun naam en mailadres in kunnen vullen, om zo een ‘cadeautje’, bonus of meer informatie te krijgen.

In mijn uitgebreide artikel over de exit popup vertel ik je meer over wat een exit popup precies is, en waarom het belangrijk is om een exit popup te gebruiken op je website.

Hoe maak je een exit popup?

Goed, je weet nu dus wat een exit popup is. Laat me je nu vertellen hoe je een exit popup kunt maken, want dat is natuurlijk wat je wilt weten ;-).

Welke software heb je nodig?

Om een exit popup te maken heb je software nodig waarmee je dat kunt doen. De software die ik hiervoor gebruik is LeadPages. Dit is Amerikaanse software waarmee je naast popups ook landingspagina’s kunt maken.

In mijn LeadPages artikel vertel ik je meer over hoe LeadPages werkt, maar met deze software kun je zonder technische kennis nodig te hebben mooie exit popups maken.

Check ook de onderstaande video waarin ik voordoe hoe je een exit popup kunt maken en hoe LeadPages werkt.

Exit popup maken met LeadPages

Goed, je weet nu dus met welke software je een exit popup kunt maken. In de onderstaande video zal ik je laten zien hoe je met LeadPages een exit popup kunt maken.

Zoals je ziet is het maken van een exit popup super simpel, en kun je deze ook makkelijk en snel integreren op je website.

Maak er geen kermis attractie van

Een exit popup mag wel opvallen, maar let goed op dat je er geen kermisattractie van maakt, en dat je mensen echt gaat storen.

Af en toe kom ik sites tegen die er echt alles aan doen om leads te verzamelen, en echt op elk mogelijke plek een opt-in formulier hebben geplaatst.

Doe dat niet. Mensen zullen zich er aan ergeren, en Google zal dit op termijn ook bestraffen.

Hou het menselijk. Als je content goed genoeg is, zullen mensen zich vanzelf wel inschrijven.