Afgelopen donderdag deed ik voor het eerst een timer in een email marketing campagne.
Naar aanleiding van deze timer kreeg ik ook direct veel mails van mensen die zich afvroegen hoe ik nou een timer in een mail kreeg.
Omdat het me wel relevant voor veel mensen lijkt, heb ik besloten om een kort artikel te schrijven over hoe je een (aftel) timer in een mailing krijgt.
Wil je dus weten hoe je een timer in je mailing kunt plaatsen? Lees dan hieronder verder!
Waarom een timer in een mailing?
Voordat ga ik bespreken hoe je een timer in een mailing kunt plaatsen, zal ik je eerst vertellen waarom het een goed idee kan zijn om dit te doen – en waarom ik dit heb gedaan.
Een timer zorgt namelijk voor extra scaricty.
Mensen zien dat de actie afloopt, en een timer triggert de emotie van verlies – de actie loopt af, en als je te laat bent, vis je achter het net.
Hierdoor zullen er meer mensen actie ondernemen en op de link in je mailing klikken.
Hoe plaats je een timer in een mailing?
Het is echt super simpel om een timer in een email te plaatsen.
Hiervoor zijn namelijk genoeg gratis tools die je kunt gebruiken. De tool die ik gebruik is Sentric.
Om een timer in je mail te plaatsen ga je simpelweg naar de website van Sentric en vul je in wanneer je de timer wilt laten eindigen.
Eventueel kun je de kleuren van de timer ook nog aanpassen.
Hierna krijg je een code die je in de HTML van je mailing kunt plakken en klaar ben je.
Niet overmatig gaan gebruiken
Zoals bij alles telt om niet te overdreven aan de slag te gaan, en met mate te werken.
Ga niet in een email marketing campagne 100 keer een timer gebruiken; als je dat doet zal de lezer zich irriteren.
Doe het alleen als het echt nodig is, en met matig gebruik.