Landingspagina maken? Dat doe je in minder dan 5 minuten!

landingspagina makenLandingspagina maken zonder er al te veel tijd en energie in te steken?

Een goeie landingspagina kan dagelijks zorgen voor enorm veel bezoekers, leads en uiteindelijk natuurlijk ook kopers.

Maar hoe kun je nou een goede landingspagina maken? En waar moet je dan precies op letten als je een landingspagina gaat maken; hoe maak je een landingspagina zo effectief mogelijk, en hou je de conversie hoog?

Mijn business draait als het ware op landingspagina’s en leads scoren, en op deze pagina zal ik je stap voor stap vertellen hoe je een landingspagina moet maken, en waar je precies op moet letten.

Wat is een landingspagina?

Voordat ik je ga vertellen hoe je een landingspagina kunt maken, zal ik je eerst vertellen wat een landingspagina nou precies is.

In principe is iedere pagina op het internet een landingspagina. Een landingspagina is dan ook een pagina waar mensen op ‘landen’ (terechtkomen) als ze een website bezoeken.

De landingspagina die jij en ik bedoelen, is echter een ander type landingspagina. Namelijk een pagina waarop je maar één ding kunt doen, en dat is tot een bepaalde actie overgaan, zoals het aanmelden voor een mailinglijst of een product kopen.

Landingspagina’s zijn bijvoorbeeld de pagina’s waarop je terecht komt na het klikken op een advertentie, of een link uit een email campagne.

De ‘kracht’ van een landingspagina zit ‘m er in dat je vaak maar één ding op zo’n pagina kunt doen, en dat je dus geen menu ziet. Of je gaat over tot een bepaalde actie, of je sluit de pagina af.

Voorbeeld van een landingspagina

Hier zie je een voorbeeld van een landingspagina:

landingspagina voorbeeld

Landingspagina voor de Affiliate Marketing Revolutie.

Zoals je kunt zien is er op deze pagina maar één ding mogelijk, en dat is op de rode knop klikken. Je ziet geen menu of andere knoppen.

Het doel van deze pagina is om leads te verzamelen.

Bezoekers klikken op de rode knop en vervolgens verschijnt er een pop-up waar mensen hun naam en mailadres achter kunnen laten. Als dat is gedaan, worden ze doorgestuurd naar de volgende pagina, en heb ik dus weer een nieuwe lead er bij.

Landingspagina maken: welke software heb je nodig?

Al jaren gebruik ik LeadPages om landingspagina’s te maken, en het is ook de software die ik aanraad.

LeadPages is écht geniale en super goede software, en stelt je in staat om zonder ook maar een regel code aan te raken, de mooiste landingspagina’s te maken.

Mensen bejubelen LeadPages omdat het zo gebruiksvriendelijk is én het toch zoveel mogelijkheden heeft. Continu worden er nieuwe, beproefde templates aangemaakt, waarmee je alleen nog maar de tekst hoeft aan te passen. In letterlijk minder dan vijf minuten kun je met LeadPages een prachtige, goed converterende landingspagina maken.

In de onderstaande video geef ik je een rondleiding door LeadPages; zo zie je zelf hoe simpel deze software is, en wat je er allemaal mee kunt.

Je kunt LeadPages gewoon 30 dagen uitproberen; zo kun je het zelf met eigen ogen zien. LeadPages uitproberen doe je via deze link.

Hoe begin je met het maken van een landingspagina?

Ik ga er van uit dat je mijn advies opvolgt en aan de slag gaat met LeadPages. Geloof me, het is de beste tool om landingspagina’s te maken.

Wanneer je bent ingelogd in LeadPages kun je kiezen uit zo’n 100 templates. Dit zijn templates voor het maken van bijvoorbeeld opt-in pagina’s, webinar registratie pagina’s, bedankt-pagina’s en verkoop pagina’s.

Wanneer je jouw landingspagina gaat maken, bepaal van voor jezelf welk type landingspagina je wilt gaan maken, en kies daar een template voor uit.

Ik ben altijd fan van landingspagina’s die zo simpel mogelijk ogen. Niet te veel poespas, want dat lijdt alleen maar af van het doel.

Waar moet je op letten?

Hieronder zal ik je vertellen waar je op moet letten bij het maken van een landingspagina. Ik zal verschillende elementen van een landingspagina bespreken.

Een duidelijke Headline

Een goede landingspagina maakt het de bezoeker direct duidelijk waar de landingspagina over gaat.

De Headline moet dan ook direct pakkend zijn en aansluiten op de vorige uiting; de uiting waardoor de bezoeker heeft geklikt.

Zorg er dus voor dat de Headline direct duidelijk aangeeft wat de bezoeker aan jouw product/dienst heeft, en wat de resultaten zijn.

Een slechte headline is bijvoorbeeld: “Lees hier meer informatie over geld verdienen”

Een goede headline zou bijvoorbeeld zijn: “Deze Bizar Simpele Methode Leert Jou Op De Automatische Piloot Geld Verdienen”.

Duidelijke call to action button

Eén van de belangrijkste elementen van een landingspagina is natuurlijk de call to action button. Er moet tenslotte een actie ondernomen worden.

Zorg er voor dat de call to action button goed zichtbaar is, en dat het uitnodigt om te klikken.

Gebruik geen tekstlink, maar een echte knop.

Spelen met de kleur van de knop is ook zeker aan te raden. Een groene kleur zal in de meeste gevallen voor een hogere conversie zorgen dan een rode knop. Groen is namelijk meer uitnodigend.

Ook de tekst die je in de call to action button zet is belangrijk. Gebruik geen teksten als ‘Klik hier’, maar (bijvoorbeeld) “Download nu je gratis ebook!”.

Hoe snel laad je landingspagina?

Wist je dat als een pagina niet binnen 2,5 seconden laad, de bezoeker alweer weg gaat?

Het is dus van groot belang dat je landingspagina zo snel mogelijk laad.

Gebruik dus een snelle hosting, en plaats niet al te veel poespas op je landingspagina. Dit zorgt er namelijk alleen maar voor dat je pagina traag word. Door LeadPages te gebruiken en je pagina daar te hosten, zal je landingspagina snel laden.

Maak je landingspagina mobiel vriendelijk

Er wordt steeds meer op mobiele apparaten op het web gesurft. Sterker nog, Google kreeg vorig jaar al meer zoekopdrachten die op mobiele apparaten werden gedaan, dan op desktops.

Zorg er dus voor dat je landingspagina geschikt is voor mobiele apparaten.

De templates van LeadPages zijn overigens allemaal standaard al mobile friendly.

Laat de bezoeker weten wat de grote voordelen zijn

Maar al te vaak zie ik landingspagina’s voorbij komen die vol zitten met ‘technische’ specificaties.

De makers hiervan denken dat de bezoeker het interessant vind dat hun ebook uit 30 kleuren pagina’s bestaat. Tuurlijk is het leuke informatie, maar je kunt je beter richten op de grote voordelen van je ebook.

Je bezoeker vind het namelijk veel interessanter om te weten dat zijn of haar probleem daadwerkelijk kan worden opgelost door het lezen van jouw ebook.

Heb je bijvoorbeeld een ebook over het trainen van een puppy, dan klinkt “27 Gouden Tips Die Jou Helpen Je Puppy METEEN De Baas Te Zijn” beter dan “een puppy ebook van 30 pagina’s”.

Start met het A/B testen van jouw landingspagina’s

Het is altijd verstandig om een landingspagina te splittesten. Zo weet je namelijk wat er beter converteert, en hoe je meer leads en/of verkopen kunt halen.

Bij een splittest test je verschillende elementen van een landingspagina, zoals bijvoorbeeld de headline of de kleur van de call to action button. Door te testen welke versie er beter werkt, kun je daar weer op verder bouwen, en zo weer andere elementen splittesten, totdat je een zo’n hoog mogelijke conversie haalt.

Splittesten in LeadPages is super simpel. In de onderstaande video laat ik het je zien.

Ga aan de slag!

Goed, je weet nu dus hoe je een landingspagina kunt maken. Zoals je hebt kunnen zien en lezen is het helemaal niet moeilijk, als je maar over de juiste software beschikt, en dat is LeadPages.

Je weet nu wat je te doen staat, dus onderneem zo snel mogelijk actie en bouw je landingspagina.

Een goede landingspagina kan jou enorm veel leads en verkopen opleveren, dus ga aan de slag.

Succes!

PS: LeadPages kopen? Doe dat via deze kortingslink. Je kunt LeadPages daar 30 dagen uitproberen.

Laat een reactie achter