Wat is een no-follow link?

Wil je niet dat Google een link waarnaar je verwijst meeweegt in de ranking? Dan kun je een no-follow link gebruiken.

Hiermee geef je dus aan Google (en de andere zoekmachines) aan dat Google geen waarde mee moet geven aan de verwijzende link.

Dit is bijvoorbeeld ideaal wanneer je op je website een reactie-systeem gebruikt, waar mensen hun URL in kunnen typen.

Veel mensen gebruiken dit namelijk om backlinks naar hun website op te bouwen, maar door een no-follow attribuut mee te geven, hecht Google er geen waarde aan.

Hoe kun je een no-follow link gebruiken?

Hieronder de juiste code voor het gebruiken van een no-follow link:

<a href=”https://www.voorbeeldwebsite.nl/” rel=”nofollow”>Tekst van de link</a>

Hierbij moet je natuurlijk wel de URL en tekst van de link aanpassen. Het attribuut ‘rel=”nofollow”‘ geeft aan Google de no-follow link aan.

Een no-follow link is het tegenovergestelde van een do-follow link.

2 reacties op “Wat is een no-follow link?

  1. Hoi Jacko,

    Mooie uitleg geef je! Heel duidelijk en goed gestructureerd. Ik vraag mij alleen af. Zit deze link dan ook niet in je sitemap? En hoe vaak stuur je zo’n sitemap naar google? Of update google deze automatisch naar gelang er meer content op je pagina komt. Nadat je de sitemap al een keer hebt aangegeven natuurlijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *