Remarketing is marketing toepassen op de doelgroep die jouw website al eens eerder heeft bezocht. Hiermee toon je dus advertenties aan mensen die jouw website al een keer hebben bezocht en bekend zijn met jouw product en/of merk.

Reden om remarketing toe te passen is omdat slechts twee procent van de bezoekers een aankoop doet op het moment dat zij voor het eerst op je verkooppagina terecht komen.

Door remarketing toe te passen kun je de andere 98% benaderen om jouw website nogmaals te bezoeken, en je product en/of dienst te kopen.

Remarketing is dus erg gericht adverteren.

Remarketing voorbeeld

Stel jij komt op de website van Bol.com en bezoekt daar een productpagina van een bepaalde televisie.

Vervolgens verlaat je de pagina zonder de televisie te kopen en ga je naar Facebook.com.

Hier kom je na een tijdje een advertentie tegen waarin dezelfde televisie wordt getoond als die jij een uur eerder had bekeken.

De kans is groot dat je op andere websites zoals Nu.nl nogmaals deze advertentie tegen zal komen.

Dat is een perfect voorbeeld van remarketing.

Facebook retargeting

Facebook is een perfect middel om retargeting in te zetten.

Met retargeting richt je de advertentie zo in dat deze te zien is voor bezoekers die al op jouw website hebben rondgekeken en eventueel bepaalde pagina’s hebben bezocht.

Door een Facebook tracking code te gebruiken kun je eenvoudig remarketing toepassen.