Een stukje geniale marketing van Porsche; durf anders te doen

Twee weken geleden lag er iets leuks op de mat.

Totaal onverwachts lag er namelijk een heel speciaal uitziend pakketje van Porsche. Het viel gelijk op, mede door het gewicht, kwaliteit en natuurlijk het Porsche-logo.

Alsof je een cadeautje krijgt ;-).

Anyway, er lag dus een pakketje van Porsche op de mat, geadresseerd aan “de bewoners van”.

Geloof me dat ik echt nog nooit naar iets van Porsche heb gekeken, of bij een Porsche-zaak naar binnen ben gegaan, dus ik vond het een beetje raar om zoiets te zien liggen.

Mijn nieuwsgierigheid was natuurlijk al wel snel gewekt en binnen een paar seconden had ik het pakketje open gemaakt. Dit zat er in:

Hier zat dan nog een klein briefje bij waarin ik werd uitgenodigd om de nieuwe Porsche te komen bezichtigen en een proefrit in te plannen.

Geen idee waarom ik juist dit pakketje kreeg, maar ik denk dat ze daar bij Porsche goed demografisch onderzoek doen, of mijn LinkedIn posts goed lezen natuurlijk, dat kan ook ;-).

Ik vond en vind het nog steeds echt geniale marketing. Voor Porsche kost het waarschijnlijk heel weinig om dit uit te voeren, en het is vele malen sterker dan een commercial op TV.

Daarnaast deel ik dit ‘cadeautje’ ook weer door er over te bloggen en het op mijn social media te delen. Op die manier krijgt Porsche nog veel meer exposure.

Ik heb er zelfs een ISG Podcast over opgenomen, check deze hieronder.

Het resultaat van deze Porsche marketing, is dat ik serieus informatie ben gaan opzoeken over Porsche, en dat ik ook al naar auto’s gekeken heb.

Ik zeg niet dat ik een Porsche ga kopen, want ik rij serieus amper auto, maar het heeft me wel getriggerd, en dat is wat goede marketing moet doen.

Ik wil je dan ook uitdagen om anders te denken en anders te doen dan ‘de meeste andere mensen en bedrijven’.

Ook bij mensen die met affiliate marketing beginnen, zie ik dat ze vaak hetzelfde doen als de anderen; en op die manier, ga je niet opvallen, en ook niet direct scoren.

Juist de mensen die het anders aanpakken dan de anderen, zijn de mensen die de beste resultaten krijgen.

Om je nog een ander voorbeeld te geven, raad ik je aan om de onderstaande video te bekijken.

De post waar ik het in deze video over heb, is anders dan de andere content op LinkedIn, en zelfs een beetje controversieel. En juist omdat deze anders was, kreeg deze zoveel aandacht.

Veel mensen denken dat he verkeerd is om anders te zijn, maar zeker in het vak van (internet) marketing kan het juist heel goed uitpakken om anders te doen.

Laat een reactie achter