Drip review en ervaringen van een echte gebruiker

drip logo reviewWat voor soort website je ook hebt, email marketing is een cruciaal onderdeel dat grote invloed heeft op jouw succes. Er is geen online marketeer die mij op dit punt ongelijk zal geven. En met de juiste email software, haal je nog meer uit je emaillijsten. Ook ik heb een favoriet, waarvoor ik deze Drip review en ervaringen heb beschreven.

Ook voor beginnende webmasters is dit artikel onmisbaar. De belangrijkste functies van Drip worden uitvoerig besproken en tevens ontdek je wat de beste manier is om Drip in te zetten.

Er is meer email marketing software te vinden dan jij en ik ook zullen uitproberen. Daarom raad ik je aan deze Drip review goed te lezen, je eigen oordeel te vellen en gebruik te maken van de vele tips die in dit artikel te vinden zijn.

Ook als je al een Drip gebruiker bent, zullen er functies naar voren komen waar je mogelijk nog niet van afwist. En Drip ervaringen van ervaren gebruikers zijn altijd welkom!

Ga DIRECT Naar De Geheime Kortingspagina!

Wat maakt Drip zó goed?

Het feit dat Drip door velen het meest complete stukje software op gebied van email marketing genoemd wordt, is niet uit de lucht komen vallen. Drip is namelijk niet een simpel programma waarmee je nieuwsbrieven kunt versturen zoals MailChimp.

Drip helpt jou om diverse taken te automatiseren, efficiënter te maken en vooral effectiever te zijn. Zoals je met het lezen van de volledige Drip review zult merken, is dat mijn ervaringen over een langere periode verkregen zijn. Hoe langer (en meer) je van Drip gebruik maakt, hoe meer voordeel je uit de software kunt halen.

Opgesomd, vind ik dat de volgende onderdelen er echt voor zorgen dat Drip zich weet te onderscheiden van de concurrentie;

  • Iedereen die zich inschrijft op jouw emaillijst, zal door het algoritme van Drip worden gecontroleerd versus bestaande inschrijvingen. Hierdoor zorg je ervoor dat je altijd een schone emaillijst hebt wat de ontvanger ook ten goede komt;
  • Drip zorgt ervoor dat je eenvoudig slimme formulieren kunt toevoegen aan je website. Vult iemand het desbetreffende formulier in, dan zal de ingevulde data automatisch aan een van de campagnes worden toegevoegd.
  • Je kunt eenvoudig aparte groepen binnen je campagnes maken. Je kunt tags aan specifieke mailadressen toevoegen op basis van specifieke eigenschappen of acties.
  • Subscribers worden nauwgezet getracked zodat Drip precies weet welke subscribers een hoge kans hebben om bijvoorbeeld op een verkoop over te gaan. Binnen Drip wordt dit ook wel een lead-algoritme genoemd. Dit algoritme stelt jou vervolgens weer in staat speciaal afgestemde emails te sturen zodat de conversie nog hoger wordt.

drip afbeelding

Duidelijke en intuïtieve interface

Wat je in vrijwel alle Drip ervaringen en reviews kunt lezen, is dat de interface momenteel die van alle andere concurrenten overtreft. Waar veel concurrenten de mist mee ingaan, is dat ze de interface onnodig complex maken.

Het is meer dan logisch dat software met veel verschillende soorten functies voor een complexe interface zorgt. Alleen daarom is juist Drip, dat klanten een overzichtelijke interface biedt, een parel in een steenkolenmijn. Drip weet precies waar gebruikers naar verlangen, en dat is email marketing software die je eenvoudig kunt begrijpen.

Support door Drip

En begrijp je iets niet? Dan zijn er veel manieren om de software beter te leren gebruiken. Drip heeft namelijk handige tutorials gemaakt waarmee je binnen korte tijd leert hoe je effectief Drip kunt inzetten voor jouw online activiteiten.

Behalve de tutorials van Drip, zijn er op YouTube ook tal van tutorials te vinden van ervaren gebruikers. Zij delen hier niet alleen hun Drip ervaringen, maar geven ook een kijkje in de keuken.

Email marketing software & WordPress

Dan een van de andere grote voordelen van Drip, namelijk de vlekkeloze integratie met onder andere WordPress. De ontwikkelaars achter Drip hebben namelijk voor WordPress een plugin ontwikkeld waarmee je eenvoudig het programma koppelt met jouw website.

Hierdoor kan je ingevulde formulieren direct naar Drip laten doorsturen en versnel je de dataverwerking. Bekende WordPress plugins voor het maken van formulieren en popups, zoals NinjaForms en SumoMe, werken tevens naadloos samen met Drip.

Ga DIRECT Naar De Geheime Kortingspagina!

Workflows: onmisbaar voor de intensieve gebruiker

Ben je van plan om echt alles uit email marketing te halen? Dan zijn de Workflows in Drip vooral voor jou goud waard.

Workflows laten je visualisaties zien waarmee je direct ziet wat er geautomatiseerd wordt. Verwachten veel gebruikers een op-maat geschreven email? Dan kan je door het in je Workflow te zetten eenvoudig segmenteren op gebruiker. Je laat als het ware het programma de vraag stellen of een gebruiker wel of geen email moet ontvangen en zo ja, welke email dan verzonden moet worden.

drip workflow

Zo kan je, vooral wanneer je intensiever gebruik maakt van Workflows, enorm efficiënt emails versturen naar de juiste doelgroep.

Drip versus de rest

Dit is vast niet de eerste Drip review die je vandaag gelezen hebt. Wat in veel Drip ervaringen en reviews ontbreekt, is dat de vergelijking van Drip ten opzichte van soortgelijke email marketing software vermeden wordt.

Of andere ‘reviewers’ dit vermijden omdat ze te lui zijn of ze simpelweg te weinig expertise op dit gebied hebben is mij een raadsel. Maar als online marketing expert, laat ik het hier natuurlijk niet bij zitten.

Drip kan in een vierkant geplaatst worden met drie directe concurrenten, namelijk Zoho Campaigns, MailChimp en ConvertKit. Vooral de laatste, ConvertKit, zou de komende jaren in de buurt van Drip kunnen komen.

Zoho en MailChimp laten in de beginfase van het email marketing proces al duidelijke steken vallen. Vullen bezoekers van jouw website op meerdere formulieren hetzelfde emailadres in? Deze twee partijen zorgen er gewoon voor dat de emailadressen nog een keer op de lijsten terechtkomen. Hierdoor heb je dubbele emailadressen binnen dezelfde lijst, wat voor veel gebruikers kan betekenen dat ze gespamd worden.

Verder hebben Zoho en MailChimp geen geraffineerde tools waarmee jij je workflow kunt automatiseren. En het eenvoudig segmenteren van gebruikers is al helemaal onmogelijk bij de twee oudgedienden.

Drip review en ervaringen: conclusie

Samengevat is Drip precies wat een online marketeer nodig heeft. Of je nu veel ervaring met email marketing hebt of niet, deze software legt je alles uit wat je moet weten en is een betere leerschool dan je zou denken.

Doordat je eenvoudig kunt segmenteren, is het makkelijker om je toe te spitsen op specifieke gebruikers. Hierdoor kan je effectiever emails versturen en vinden er meer verkopen plaats.

Ben jij een ervaren Drip gebruiker? Dan zijn jouw Drip ervaringen van harte welkom in de reacties!

Ga DIRECT Naar De Geheime Kortingspagina!

Drip
Review door Jacko Meijaard op 2017-05-11
Beoordeling: 5

Laat een reactie achter