Het Click Through Rate berekenen van je advertentie maar weet je niet hoe je dat moet doen?
Als jij een advertentie hebt, dan is het natuurlijk wel zo handig dat je ook weet wat het CTR (Click Through Rate) van je advertentie is.
Zo weet je het doorklik percentage van je advertentie; het percentage van mensen wat na het zien van jouw advertentie ook op jouw advertentie heeft geklikt, en dus je website of landingspagina bezoekt.
Op deze pagina zal ik je de formule geven hoe je de CTR kunt berekenen.
Click Through Rate berekenen
Het Click Through Rate berekenen is eigenlijk heel simpel.
Je deelt het aantal clicks door het aantal impressies en vervolgens keer 100% te doen.
Stel dat je op een advertentie 100 impressies en 2 clicks hebt gehad.
Dan kun je het CTR berekenen via deze manier:
2 clicks gedeeld door 100 impressies. Dus 2/100 = 0,02.
0,02 x 100% = 2%.
Je advertentie heeft dus een Click Through Rate van 2%.
Je weet nu hoe je het Click Through Rate kunt berekenen.
Click Through Rate verhogen
Je wilt natuurlijk zo’n hoog mogelijk Click Through Rate op je advertentie.
Om dit te realiseren kun je aan de slag om je CTR te verhogen.
Dit kun je doen door bijvoorbeeld een betere headline te gebruiken, of te splittesten met afbeeldingen.
Op deze pagina geef ik je meer tips om je CTR te verhogen.