Bekijk jij de statistieken van je e-mail marketing campagnes?

email marketing statistiekenE-mail marketing is een geweldige manier om via massa-communicatie een persoonlijke band op te bouwen met je doelgroep.

Het is dan ook niet voor niks dat e-mail marketing voor enorm veel omzet kán zorgen; mits je het goed aanpakt natuurlijk.

Eén van de manieren om je e-mail marketing te ‘versterken’ is door goed naar de statistieken van je e-mail campagnes te kijken.

Veel mensen weten wel dat er (uitgebreide) statistieken in te zien zijn, maar kijken er eigenlijk nooit naar; ze geloven het wel.

En dat is zonde, want door je goed in de statistieken te verdiepen en deze goed in te zien, kun je er veel meer uit halen.

In dit artikel vertel ik je hoe belangrijk deze statistieken zijn, en hoe je er je voordeel uit kunt halen om ze regelmatig te pijlen.

Wat scheelt nou 1%?

Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat alle kleine beetjes helpen.

En in dit geval: elke procent, is weer een procent er bij.

Stel: je stuurt een mail naar een gedeelte van je mailinglijst, en 12% van de mensen die deze mail openen, klikken op een link in deze mail (wat eigenlijk je bedoeling is; je wilt mensen naar je sales page krijgen).

Een ander gedeelte van je mailinglijst stuur je dezelfde mail, maar verpak je de link iets anders. In plaats van ‘Klik hier’ plaats je simpelweg de harde ‘http://www.jouwwebsite.nl/pagina’ link.

Vervolgens kijk je naar je statistieken, en je ziet dat van deze selectie, 13% van de mensen die de mail openen, op de link klikken.

Dat is dus een stijging van 1% (goh)!

Nu is dit natuurlijk niet zo heel spannend, maar stel dat je een mailinglijst hebt van 10.000 mensen…

Dan is dat ene procentje ineens wel heel wat, vind je niet?

Split-test wanneer je kan

Wanneer je serieuze e-mail marketing software gebruikt; zoals GetResponse of Aweber, kun je split-tests uitvoeren.

Je kunt dan bijvoorbeeld – net als het voorbeeld hierboven – twee mailings naar je mailinglijst sturen.

Hierin kun je spelen met het onderwerp, het tijdstip waarop de mail verzonden word, de inhoud en zelfs de naam van de afzender.

Door al deze dingen te testen en naderhand de statistieken te bekijken, kun je voor jezelf een goed beeld schetsen, welke mail meer heeft opgeleverd.

Dit is zeker voor lange termijn enorm waardevol, omdat je dan weet welke dingen goed – en welke dingen minder goed werken.

Ken jij jouw statistieken?

Het is sowieso enorm belangrijk om goed naar je statistieken te kijken, niet alleen van e-mail marketing.

Als jij door een kleine wijziging in – bijvoorbeeld – je autoresponders een stijging van 1% conversie kan realiseren, kan dit voor veel meer extra omzet zorgen.

Ga aan de slag met het testen van je e-mail campagnes, hou je statistieken nauwlettend in de gaten, en verbeter waar mogelijk is.

Herhaal dit proces elke keer opnieuw.

Succes!

Geld verdienen met het versturen van mails?

Wil je ontdekken hoe je (veel) geld kunt verdienen door het automatisch versturen van mails naar een specifieke doelgroep?

  • Geen technische kennis nodig
  • Geen hoge opleiding nodig
  • Geen ervaring nodig
  • Geen eigen product nodig
  • Direct beginnen

Check hier hoe je vandaag kunt beginnen met geld verdienen door van het versturen van mails.

Laat een reactie achter