[Split Test] Welke opt-in pagina heeft een hogere conversie?

Momenteel ben ik keihard aan het splittesten welke pagina’s en LeadBoxes er beter converteren.

Aangezien ik dagelijks mijn statistieken nauw in de gaten hou, en hier veel van opsteek, leek het me een tof idee om deze kennis op Internet Succes Gids.nl te delen.

Hieronder plaats ik twee opt-in pagina’s die ik tegen elkaar op getest heb.

De bedoeling is dat je eerst goed naar de pagina’s kijkt, en voor jezelf gaat nadenken welke pagina jij denkt dat er beter converteert.

Onderin dit artikel zal ik je het ‘antwoord’ vertellen.

Pagina A (origineel):

Pagina B (variatie):

Deze opt-in pagina’s zijn overigens gemaakt met LeadPages. Meer weten over LeadPages? Check hier mijn LeadPages videoreview.

Wat denk jij?

Welke pagina denk jij dat er beter converteert? En waarom?

Ik zou het overigens tof vinden dat je je antwoord – voordat je naar het antwoord hebt gekeken – in de reacties hieronder zet.

Resultaat:

Hieronder vind je de statistieken van de splittest:

statistieken-splittest-opt-in-pagina

Zoals je ziet is de Variatie dus de winnaar. De pagina heeft een conversie van 20.79%, en doet het dus 37,81% beter dan het origineel.

Nu zijn dit nog geen super hoge conversie, maar het is wel iets om op verder te bouwen.

Nu is natuurlijk de grote vraag: “hoe komt het dat de Variatie een hogere conversie heeft dan het Origineel?”

Dit komt (denk ik) door de volgende redenen:

  • Variatie 1 heeft een “fake video player”, wanneer je op het ‘play icoon’ drukt, komt er een pop-up waarin je gevraagd word om je naam en e-mailadres in te vullen, waarna je naar de vervolg pagina gaat. Mensen die op het ‘play icoon’ hebben geklikt, hebben al de eerste stap gezet, en mensen zijn graag consistent bezig (en willen hun proces dus af maken)
  • Variatie 1 heeft onder in de pagina een quote die gebaseerd is op autoriteit
  • Variatie 1 heeft een headline (dat heeft het origineel niet)
  • In Variatie 1 komt het woord ‘Gratis’ vaker voor
  • Variatie 1 toont een andere graphic in de pop-up. Uit andere splittesten kan ik opmaken dat deze graphic beter converteert dan die ik in het Origineel gebruik

Anyway, ik ga nu hard verder splittesten op Variatie 1, om zo de conversie nog hoger op te krijgen.

Ik zou het overigens enorm tof vinden als je in de reacties hieronder even zou willen laten weten of je dit toffe content vind.

Als ik merk dat deze content gewaardeerd word, zal ik regelmatig deze splittesten met je delen!

5 reacties

Laat een reactie achter