[Split Test] Welke opt-in pagina heeft een hogere conversie?

Gemiddelde leestijd: 4 minuten

Momenteel ben ik keihard aan het splittesten welke pagina’s en LeadBoxes er beter converteren.

Aangezien ik dagelijks mijn statistieken nauw in de gaten hou, en hier veel van opsteek, leek het me een tof idee om deze kennis op Internet Succes Gids.nl te delen.

Hieronder plaats ik twee opt-in pagina’s die ik tegen elkaar op getest heb.

De bedoeling is dat je eerst goed naar de pagina’s kijkt, en voor jezelf gaat nadenken welke pagina jij denkt dat er beter converteert.

Onderin dit artikel zal ik je het ‘antwoord’ vertellen.

Pagina A (origineel):

Pagina B (variatie):

Deze opt-in pagina’s zijn overigens gemaakt met LeadPages. Meer weten over LeadPages? Check hier mijn LeadPages videoreview.

Wat denk jij?

Welke pagina denk jij dat er beter converteert? En waarom?

Ik zou het overigens tof vinden dat je je antwoord – voordat je naar het antwoord hebt gekeken – in de reacties hieronder zet.

Resultaat:

Hieronder vind je de statistieken van de splittest:

statistieken-splittest-opt-in-pagina

Zoals je ziet is de Variatie dus de winnaar. De pagina heeft een conversie van 20.79%, en doet het dus 37,81% beter dan het origineel.

Nu zijn dit nog geen super hoge conversie, maar het is wel iets om op verder te bouwen.

Nu is natuurlijk de grote vraag: “hoe komt het dat de Variatie een hogere conversie heeft dan het Origineel?”

Dit komt (denk ik) door de volgende redenen:

  • Variatie 1 heeft een “fake video player”, wanneer je op het ‘play icoon’ drukt, komt er een pop-up waarin je gevraagd word om je naam en e-mailadres in te vullen, waarna je naar de vervolg pagina gaat. Mensen die op het ‘play icoon’ hebben geklikt, hebben al de eerste stap gezet, en mensen zijn graag consistent bezig (en willen hun proces dus af maken)
  • Variatie 1 heeft onder in de pagina een quote die gebaseerd is op autoriteit
  • Variatie 1 heeft een headline (dat heeft het origineel niet)
  • In Variatie 1 komt het woord ‘Gratis’ vaker voor
  • Variatie 1 toont een andere graphic in de pop-up. Uit andere splittesten kan ik opmaken dat deze graphic beter converteert dan die ik in het Origineel gebruik

Anyway, ik ga nu hard verder splittesten op Variatie 1, om zo de conversie nog hoger op te krijgen.

Ik zou het overigens enorm tof vinden als je in de reacties hieronder even zou willen laten weten of je dit toffe content vind.

Als ik merk dat deze content gewaardeerd word, zal ik regelmatig deze splittesten met je delen!

Jacko Meijaard
Ik help mensen geld verdienen op het internet. Op Internet Succes Gids.nl laat ik je zien wat wel, én wat niet werkt. Zo weet jij precies hoe het moet. Ook deel ik regelmatig toffe en super waardevolle tips en technieken, dit doe ik zowel op deze website, als in webinars en seminars. Check hier mijn revolutionaire videotraining waarin je stap voor stap gaat ontdekken hoe je (veel) geld kunt verdienen op het internet.

5 reacties op “[Split Test] Welke opt-in pagina heeft een hogere conversie?

  1. Erg mooie split test Jacko, tof dat je dit zo laat zien!!
    Ik dacht zelf dat Pagina A (het origineel) beter zou converteren maar zo zie je maar weer!

  2. ik had niet gedacht dat de variatie pagina het beter zou converteren
    zou als altijd weer waardevolle content wat je weer gedeeld hebt hier kunnen we weer wat van leren
    het mooiste van alles dat je er ook bij schrijft waarom de variatie pagina beter converteert

    bedankt voor het delen deze waardevolle les hoop in de toekomst meer van dit:)

    met vriendelijke groet,

    julien

  3. Ja, interessante informatie. Alleen al vanwege de headline had ik voor de vaeiatie gekozen maar ook omdat het origineel nogal on rustig overkomt. Als ik wat meer bezoekers krijg begin in ook met splittesten.
    Groeten
    Luc

  4. Is het niet slimmer om AB testing te doen met maar één aanpassing? Als die positief resultaat heeft dan de volgende aanpassing. Dus is het gissen welke van de 4 aanpassingen het beste resultaat heeft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *