Als je actief op LinkedIn bent, zie je vaak genoeg zogenaamde ‘Artikelen’ verschijnen.
Een artikel is eigenlijk een uitgebreide (opgemaakte) post; een soort blog, maar dan op LinkedIn.
In deze blog wil ik je uitleggen hoe je een artikel op LinkedIn maakt.
Artikel op LinkedIn maken
Een artikel op LinkedIn maken is super simpel. Dit zijn de stappen die je moet volgen.
- Ga naar LinkedIn.com
- Waar je normaal gesproken een status update plaatst, kun je klikken op ‘Write an article’
- Hier kun je je artikel maken en publiceren.
Het gaat dus om deze knop.
Wanneer je hier op klikt, ga je naar een nieuwe pagina waar je dus het artikel kunt schrijven.
Hier kun je ook een hoofdafbeelding kiezen, en het artikel verder opvullen met afbeeldingen en video’s.
Vervolgens kun je het artikel plaatsen door rechtsboven op ‘Publish’ te klikken. Het artikel verschijnt dan op de tijdlijn van je connecties.
Het is handig om het artikel bekend te maken met meer lezers
Ik vond dit artikel leuk
Goed artikel, ga ik eens mee beginnen.
Hoe schrijf ik een artikel op een zakelijke Linkedinpagina? Op een privépagina kun je kiezen uit het schrijven van een artikel of het schrijven van een bijdrage. Op mijn zakelijke pagina zie ik alleen de mogelijkheid voor het schrijven van een bijdrage. Graag zou ik een artikel willen plaatsen. Hoe doe ik dit?
Hoe voer ik een artikel in dat ik in word heb geschreven?
Bedankt voor het interessante artikel