Tonny Loorbach: Oprichter Internet Marketing Universiteit

tonny loorbach

Tonny Loorbach is geen onbekende in internet marketing land. Hij is al sinds 2010 actief, en heeft inmiddels honderden, zo niet duizenden ondernemers geholpen om een internet business te starten, of te verbeteren.

Aangezien ik regelmatig vragen over Tonny Loorbach in mijn mailbox krijg, heb ik besloten een pagina over hem te schrijven.

Op deze pagina lees je wie Tonny Loorbach is, of hij nou echt zo goed is, en wat ik van zijn producten en software vind.

Is Tonny Loorbach echt een meester in internet marketing, SEO en neuropsychologie? Lees hieronder verder.

Wie is Tonny Loorbach?

Tonny Loorbach noemt zichzelf internet marketing specialist sinds 2007.

Bij het ‘grote publiek’ is Tonny voornamelijk bekend van zijn Internet Marketing Universiteit; of de IMU.nl zoals de naam vorig jaar geworden is.

Tonny is spreker, coach en auteur. Hij heeft dan ook al verschillende ebooks uitgebracht (waarvan enkele nummer #1 zijn geweest in de iBooks Store) en spreekt regelmatig voor grote zalen.

Hij heeft ook enkele trainingen uitgebracht. Deze trainingen gaan voornamelijk over het opzetten van een (geautomatiseerde) internet business en SEO. Tegenwoordig richt hij zich meer op het uitbrengen van software waarmee ondernemers een website en community kunnen opzetten.

Winst.nl periode: start van zijn carrière

Tonny begon zijn carrière bij Winst.nl onder de vleugels van Eelco de Boer.

Hij liep daar stage en was onder andere verantwoordelijk voor de vindbaarheid van Winst.nl. Hij begon bij het plaatsen van artikelen die hij optimaliseerde voor Google.

Hierdoor begon Winst.nl goed vindbaar te worden, en kreeg de website veel bezoekers via Google.

Tonny zegt dat hij in het begin helemaal niet zo gemotiveerd was om stage te lopen bij Winst.nl, maar dat hij in de loop van de tijd veel interesse voor het vak en ondernemerschap kreeg.

Hij ging mee naar presentaties van Eelco en werd vaak gezien als Eelco’s rechterhand.

Internet Marketing Universiteit

Nadat zijn stage bij Winst.nl was afgelopen, besloot hij voor zichzelf te beginnen. Dit deed hij door de website Internet Marketing Universiteit.nl op te richten.

Al voordat de website stond, had hij een cursus gemaakt waarin hij de ‘geheimen van Winst.nl onthulde’.

Dit mailde hij naar de mailinglijst van Eelco, en stond daarmee gelijk op de kaart.

Hierna kwam de website online, en daarop plaatste Tonny regelmatig artikelen en video’s over SEO en internet marketing.

Hij begon ook met het organiseren van gratis Vraag en Antwoord Webinars en events.

In de loop van de tijd kwam Tonny met zijn eigen website thema, genaamd het Winstmodel.

Mensen konden dit thema kopen, en hiermee een soortgelijke website als de Internet Marketing Universiteit opzetten.

Tonny en SEO: gouden combinatie?

winnen in google 4.0

Zoals ik hierboven al een aantal keer heb vermeld heeft Tonny veel verstand van SEO (Zoekmachine Optimalisatie).

Hij schreef hierover een ebook genaamd Winnen in Google wat inmiddels al duizenden keren is gedownload.

In de loop van de tijd heeft Tonny zijn interesse meer verspreid naar internet marketing, conversie optimalisatie en neuromarketing.

Afgelopen jaar bracht Tonny twee nieuwe ebooks uit, namelijk een nieuwe versie van Winnen en Google en de Marketing Zandloper.

Het is dus duidelijk dat Tonny veel van internet marketing en relevante onderwerpen af weet. Op zijn website noemt hij zichzelf dé internet marketing specialist.

Welke software en trainingen heeft Tonny uitgebracht?

In de afgelopen jaren heeft Tonny behoorlijk wat trainingen en software uitgebracht.

Zijn eerste videotraining was ‘de Geheimen van Winst.nl onthuld’, en vlak daarna verscheen zijn Winstmodel thema, welke tegenwoordig is omgedoopt naar Phoenix.

Zoals gezegd heeft hij ook verschillende ebooks uitgebracht, namelijk Winnen en Google en de Marketing Zandloper.

De trainingen die hij heeft uitgebracht onder Internet Marketing Universiteit.nl zijn Internet Marketing Masterclass, Meester in SEO Training, Explosie Marketing Training en het IMU Event Programma.

De software die hij verkoopt zijn Phoenix en Huddle.

In mijn uitgebreide Phoenix review en Huddle review vind je meer informatie over deze software.

Wat moet je nog meer weten over Tonny Loorbach?

Tonny Loorbach is iemand die verstand van zaken heeft.

Hij is geen eendagsvlieg in de internet marketing wereld en heeft een goede business opgebouwd.

In de afgelopen jaren is hij druk bezig geweest om zijn team uit te breiden, waardoor hij zelf niet meer zo veel met support bezig hoeft te zijn, zodat hij zich kan richten op de dingen die hij leuk vind en graag doet: internet marketing.

Op IMU.nl plaatst hij regelmatig nieuwe artikelen en video’s, en organiseert hij ook webinars.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *