Evergreen content is content is die altijd relevant blijft en waar altijd ‘vraag’ naar is. Een voorbeeld is dit artikel waarin ik beschrijf wat evergreen content is.

Er zullen altijd mensen blijven die niet weten wat evergreen content is, en hierdoor dus op Google gaan zoeken naar wat evergreen content is. Net als jij – want hierdoor ben jij waarschijnlijk ook op deze pagina terecht gekomen.

Evergreen content voor een constante stroom aan bezoekers

Door evergreen content te maken maak je content wat continu relevant en interessant is voor je doelgroep. Hier kun je dan ook constant (nieuwe) bezoekers door krijgen.

Voor Internet Succes Gids.nl maak ik dan ook vrijwel elke dag weer nieuwe (evergreen) content – en een voorbeeld daarvan is dit artikel, of de Kennisbank die ik heb opgezet.

Dit is content waar constant naar gezocht word, en waardoor ik dus telkens nieuwe bezoekers op mijn website krijg.

In elke niche is wel evergreen content (zoals een Kennisbank) te maken. Ik wil je dan ook van harte aanraden om hiermee aan de slag te gaan en zelf een Kennisbank (of begrippenlijst) op te zetten. Op lange termijn zal dit voor veel gratis bezoekers zorgen, en je ook een autoriteit status geven.