Als webshop is je grootste doel om meer klanten te krijgen. Echter is de concurrentie in de praktijk ontzettend heftig. Hierdoor is het slim om naar wat meer originele manieren te kijken om aan klanten te komen. In deze blog bespreken we wat van deze methodes zodat je wat inspiratie opdoet.
In het echt flyers uitdelen
De eerste originele manier om meer klanten voor je webshop te krijgen is door in het echt flyers uit te delen. Waarom dit slim is om te doen? Elke webshop eigenaar zit volop online advertenties te draaien. Hierdoor betaal je premium prijzen als je mee wil doen met deze race. Flyers zijn een stuk goedkoper om uit te delen, met name als je voor een drukkerij als bijvoorbeeld Printis.nl kiest. Hierdoor is het ook nog eens makkelijker om een relatie op te bouwen met klanten doordat je ze fysiek al hebt ontmoet.
Samenwerken met influencers
Een andere effectieve manier om je webshop op de kaart te zetten, is door samen te werken met influencers. Influencers hebben vaak een loyale en betrokken achterban die hun aanbevelingen waardeert. Dit biedt jou als webshop de kans om in contact te komen met een nieuw publiek zonder dat je grote marketingcampagnes hoeft op te zetten.
Kies influencers die passen bij jouw merk en doelgroep.. Daarnaast kun je creatieve campagnes bedenken, zoals giveaways of unieke productlanceringen, zodat je samen met de influencer meer impact maakt.
Aan giveaways doen
Verder kun je giveaways doen. Waarom dit een geweldige manier is om je webshop te promoten? Iedereen houdt van gratis dingen, en het is een effectieve manier om je merk onder de aandacht te brengen.
Let hierbij wel op of de prijs die je gaat weggeven ook daadwerkelijk aantrekkelijk is voor je doelgroep. Dit kan een van je populairste producten zijn of een bundel met verschillende items.
Referral marketing
Tevens is het slim om aan referral marketing te doen. Dit houdt in dat je een speciaal referral programma opzet. In dit programma moedig je affiliates aan om klanten naar je webshop toe te trekken. In ruil daarvoor krijgen deze mensen een percentage van de verkoop. Zowel jij als de ander profiteert dus! Probeer hierbij in contact te komen met referral marketeers om dit allemaal goed te regelen.
Samenwerken met complementaire bedrijven
Tot slot is het zaak om met complementaire bedrijven samen te werken. Als je bijvoorbeeld autobanden op je webshop verkoopt, loont het om samen te werken met autodealers van automodellen omdat zij vaak over klanten beschikken die interesse hebben in je online producten.
Bedenk daarom goed met welke bedrijven een samenwerking aangaan waarschijnlijk zal lonen, want dit kan je flink wat extra omzet opleveren.