Opt-in pagina maken? Dit is waar je op moet letten! (+video)

Wil je een opt-in pagina maken, of ben je er mee bezig, maar heb je geen idee of je ‘het’ wel goed doet?

Veel mensen denken dat ze ‘zomaar even’ een goede en mooie opt-in pagina kunnen maken, maar helaas vergeten ze dat er best wat mee komt kijken.

Zo zijn er een aantal factoren waar een goede opt-in pagina aan moet voldoen. Door deze factoren te gebruiken zul je zien dat je conversies explosief zullen stijgen.

In dit artikel – en in de onderstaande video – zal ik deze factoren bespreken.

Wat is een opt-in pagina?

Voordat ik ga bespreken hoe je een goed converterende opt-in pagina kunt maken, zal ik bespreken wat een opt-in pagina nou eigenlijk is.

Een opt-in pagina is eigenlijk een pagina waar je maar één ding kunt doen: je naam en e-mailadres achterlaten.

opt-in pagina ultieme vrijheid gratis ebook

Hierboven zie je de opt-in pagina die ik gebruik voor mijn gratis e-book.

Voor bijna iedere internet marketeer is het namelijk enorm belangrijk om een e-maillijst op te bouwen. Vanuit de e-maillijst kun je dan de marketing bedrijven.

Heb jij nog geen e-maillijst? Dan raad ik echt aan om deze vandaag nog op te bouwen, en te beginnen met e-mailmarketing.

Ben je al wel bezig met e-mailmarketing maar schiet het nog niet zo op? Lees dan deze e-mailmarketing tips.

Het doel van een opt-in pagina is dus om zoveel mogelijk e-mailadressen te verzamelen, daarom is dat ook de enige mogelijkheid die je op die pagina hebt. Zo heeft de bezoeker geen afleiding, en kan er niet op afleidende knoppen gedrukt worden.

Hoe moet je een opt-in pagina maken?

Een opt-in pagina maken is (technisch gezien) niet moeilijk, je moet er alleen wel de juiste tools voor hebben. Hieronder zal ik een aantal handige (betaalde) tools geven waarmee je een prachtige opt-in pagina kunt maken.

De bovenstaande tools zijn alledrie erg gebruiksvriendelijk, maar je iedereen heeft natuurlijk een favoriet. Ik ben pas begonnen met het maken van opt-in pagina’s met LeadPages, en ben daar erg tevreden mee.

LeadPages is ongetwijfeld de meest gebruiksvriendelijke van de drie, maar is aan de andere kant ook weer de duurste.

Wat maakt een goede opt-in pagina?

Laat ik vooropstellen dat je nooit moet besparen op een goede opt-in pagina. Besteed er veel tijd – en als het nodig is – geld aan, want het zal echt dubbel en dwars terugkomen.

Leads (emailadressen) zijn gewoon zo enorm belangrijk, dat je deze niet mis wilt lopen.

De informatie die ik hieronder – en in de video – vertel, heb ik opgedaan door veel tijd te besteden aan het testen van opt-in pagina’s.

Doe er dus je voordeel mee.

Ik zal de technieken even puntsgewijs neerzetten. In de video hieronder bespreek ik ze inhoudelijk.

  • Maak gebruik van een opvallende headline, dit zorgt er voor dat je direct de aandacht van de bezoeker hebt
  • Geef de bezoeker een reden om zijn/haar gegevens achter te laten. Dit kun je doen door een ‘cadeautje‘ te geven, zoals een ebook of videotraining
  • Noem in bulletpoints op wát de persoon gáát bereiken
  • Maak gebruik van social proof. Daardoor heeft de bezoeker niet het idee dat hij/zij de enige is, en straal je autoriteit uit
  • Verplaats je in de bezoeker!

Bekijk de video waarin ik deze punten uitleg:

Bonus tip:

Wat veel mensen vergeten – of nemen er geen tijd voor – om verschillende varianten van opt-in pagina’s te testen. Je kunt namelijk aan de hand van Google Analytics en Content Experiments testen welke opt-in pagina er beter converteert.

Zo kun je dus kleine dingen aanpassen – zoals bepaalde tekst – en kijken welke pagina de hoogste conversie heeft. Ideaal!

Je weet nu dus hoe je een goede opt-in pagina kunt maken, en waar je allemaal op moet letten, zodat je zo’n hoog mogelijke conversie hebt.

Doe echt wat met deze informatie, en begin vandaag nog met maken van jouw opt-in pagina. Door direct actie te ondernemen, is de informatie nog vers en zit je ‘in de flow’.

Succes!

Is iets onduidelijk, of heb je nog vragen? Laat even een reactie achter!

6 reacties

Laat een reactie achter