Content marketing, dé techniek voor enorm veel extra omzet?

Content marketing geschreven met een pen in de handContent marketing wordt door veel mensen gezien als de ‘Heilige Graal’ binnen internet marketing.

Steeds meer bedrijven gaan content marketing dan ook toevoegen in hun marketing strategie.

Maar wat is content marketing nou eigenlijk? En hoe kun je content marketing succesvol inzetten?

In dit artikel ga ik je er alles over vertellen!

Wat is content marketing?

Voordat ik ga bespreken hoe je content marketing succesvol kunt toepassen, zal ik eerst uitleggen wat content marketing nou eigenlijk is. Dat is wel zo handig voor de mensen die dit niet weten, en hier graag meer over willen weten.

Content marketing is in principe het creëren en delen van waardevolle informatie waar je (potentiële) klant naar op zoek is.

Zo komt de potentiële klant bij jou terecht, en zodoende kun je hiermee een goede band op gaan bouwen.

Doordat je goede, relevante, informatieve en waardevolle informatie deelt, kun je op een goede manier inspelen op de behoeften van de potentiële klant.

Voorbeelden van content marketing zijn onder andere

  • Een blog op je website beginnen
  • Een YouTube kanaal vol met toffe video’s
  • Facebook en Twitter accounts met leuke, interessante en waardevolle content
  • Een mobile app
  • Het organiseren van live webinars

Het kenmerk van content marketing is dat je eigenlijk niet direct aan het verkopen bent, maar voornamelijk veel waarde gééft. En wie geeft, die ontvangt.

Wist je dat bloggen ook enorm goed is voor je positie in Google? Door actief te gaan bloggen op je website zul je ongetwijfeld hoger in Google komen. Lees hier 5 tips voor een goede blogpost.

Hoe kun je content marketing succesvol toepassen?

Zoals ik hierboven al aangaf gaat het er met content marketing echt om dat je enorm veel (gratis) waarde geeft.

Zorg ervoor dat jouw content boven de andere uitsteekt; ga altijd voor dat extra beetje meer; laat je expertise zien!

Verplaats je in je doelgroep: waar zouden mijn potentiële klanten naar op zoek zijn? Wat zouden ze graag willen weten? Waar kan ik hun nu direct mee helpen?

Als je hierop inspeelt, kun je enorm veel waarde toevoegen en zullen mensen jouw als persoon of bedrijf ook gaan herinneren.

Wat je ook krijgt is dat mensen jouw content gaan delen en aanraden bij vrienden, kennissen en familie. Zo komen andere mensen dus – op een voor jou volledig gratis manier – bij jou terecht.

Het gaat er dus om dat je waardevolle informatie aanbied. Maar waar je wel op moet letten is dat je een goede call-to-action in de content integreert. Denk hierbij aan een formulier om meer informatie aan te vragen, inschrijven voor je nieuwsbrief of direct contact opnemen.

Zo is content marketing een geniale manier om leads te verzamelen!

Is content marketing de toekomst?

Ik ben natuurlijk geen waarzegger, maar ik denk wel dat content marketing een enorm krachtige methode is om je marketing te bedrijven.

Het is natuurlijk niet zo gek als ik dit zeg, want ik doe al mijn omzet via content marketing. Ik heb nog nooit – of heel zelden – geld uitgegeven aan advertenties.

Je kunt dankzij content marketing namelijk zo’n geweldige, unieke band met je doelgroep creëren; en dit vaak nog gratis ook!

Ook straal je een echte autoriteit uit. Je positioneert jezelf als expert in je vakgebied en dat is natuurlijk super waardevol.

Ik raad je daarom echt aan om direct te starten met content marketing; je zult er (zeker op lange termijn) de vruchten van plukken.

Succes!

Heb je nog vragen, of is iets niet duidelijk? Laat het even weten in de reacties hieronder!

Laat een reactie achter